Problemen GForce 6200 256mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphavista

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Mijn pc loopt steeds vast en start opnieuw op. Als ik dan weer op mijn desktop kom maakt windows een melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout en als ik het rapport van die fout verzend, zie ik staan dat het komt door een device driver, hoogstwaarschijnlijk mijn "nieuwe" videokaart.

Toen ik de driver installeerde kreeg ik al een waarschuwing dat het systeem misschien foutmeldingen zou gaan geven, wat ik nu dus krijg.

Wat is het beste om te doen? de driver verwijderen?

Het is een kaart die in een apart (AGP?) slot gaat, in ieder geval niet in een PCI slot.

Wie kent dit probleem?

Thx!

Ga naar apparaatbeheer en vertel welk stuurprogramma thans geïnstalleerd staat voor deze videokaart.

Welke Windowsversie heb je en hoeveel bit 32 of 64?

Hey Pasja,

De driver versie is van 17-09-2008 6.14.11.7813

Windows XP versie 2002 SP3

Weet niet waar ik het aantal bits kan vinden?

Ik zie het nergens staan maar het is een AMD Athlon 2400+ kloksnelheid 2ghz 1,5gb geheugen.

heb even op CPUid gekeken en dit staat er:

Cache
L1 data 64kb
L1 inst. 64kb
Level 2 256mb

Laten we dan maar uitgaan van een 32 bits versie.

Ga naar de site van Nvidia en kies de juiste drivers. (kies de juiste kaart en Windowsversie). Download die driver en sla deze op je hdd op.

Ga vervolgens naar apparaatbeheer en kies middels een rechtse muisknop voor het déinstalleren van de kaart. Start de machine daarna NIET op ook al zegt Windows dat dit nodig is.

Ga naar het softwarescherm (in het configuratiescherm) en verwijder daar alles wat onder de naam Nvidia voorkomt. Start de machine daarna opnieuw op en laat Windows de kaart detecteren (gaat vanzelf).

Dubbelklik daarna op de .exe die je bij Nvidia hebt gedownload.

Als deze is geïnstalleerd zal alles weer normaal (moeten) werken.

Het duurde even maar het ziet er allemaal een stuk helderder en strakker uit, heb ook al 15min geen foutmeldingen gehad, op zich al heel wat!

BEDANKT!

Helaas, weer stopfouten, opnieuw opstarten enz. de kaart is uitzichzelf uit apparaatbeheer verwijderd nadat hij weer opnieuw opstartte.

Probeer eens een andere kaart te lenen want ik weet het even niet meer.

Ik heb nu mn oude kaart (Radeon 9600 Family 128mb) er weer in gezet en het probleem lijkt nu (echt) te zijn verholpen...

Maar goed, nog steeds maar 128mb en weer 40 euro voor die Nvidia weggegooid:p

Het ligt waarschijnlijk toch niet aan de videokaart, want ook bij mijn oude kaart blijf ik stopfouten krijgen.??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan