Problemen harrdisk Maxtor

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcamps

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Berichten
3
Hallo,

Heb een Maxtor DiamondMax 10 (300GB) gekocht om deze als externe HDD in een case te plaatsen en via USB2.0 aan te sluiten op mijn pc.

Na inbouwen schijf geformateerd, en alles lijkt te werken.

1 dag later opeens schijf niet benaderbaar, alle gegevens kwijt (stond inmiddels voor 30 GB op) en via recovery software ook niet te benaderen.

Bij maxtor op de site powermax (diagnostische software) eraf gehaald.

Dit levert diagnostische foutcode ca6c6760 op.
Repareren met programma niet mogelijk.
Uiteindelijk dus harde schijf maar opnieuw geformateerd.

Leek goed te werken, tot opeens bestanden niet te lezen zijn, ik niet kan wegschrijven naar de HDD enz.
Na uitzetten en weer aanzetten computer en externe harddisk lijkt alles weer (voor even) goed te werken.

Dit is een nieuwe schijf en de gang van zaken om gegvens kwijt te raken en dan plots niet meer te kunnen zien, lijkt me niet normaal.

Heb ik hier met een defecte harde schijf te maken?

Heb er zelf niet alle verstand van, maar zit nog met de volgende vraag. Kunnen bovenstaande problemen te maken hebben met de stand van de jumper op de achterkant van de harde schijf?

Schijf wordt in diagnostische software als SLAVE gezien volgensmij, maar jumper staat op CS ENABLED.
Geen jumper zou de SLAVE stand moeten geven volgens tekeningetje op harde schijf.

Moet deze bijvoorbeeld misschien op MASTER staan?

Wie kan me helpen ?

Paul
 
Jumper-settings moet daar niets mee te maken hebben, volgens mij.

Ik zou even teruggaan naar de winkel en om een nieuwe/andere vragen oid (garantie) :)
 
Een stukje uit de FAQ's van Maxtor:

Users with Six (6) Digit or (8) Digit Error Codes:

A six or eight digit code indicates that the drive is failing and should be replaced as soon as possible. The six or eight digit code is used as a validation code and will be required to obtain a return authorization (RMA). If you have a three-digit code please refer to the section at the end of this article.

Six or eight digit codes are used for failure validation only and a listing of these individual codes cannot be provided. Backup your data, if possible, and obtain a RMA, provided the drive is still under warranty. If your drive is no longer under warranty you should still consider replacing it with a new unit. Do not trust your data on a failing hard disk.

For information on warranty status and drive replacement (RMA) please visit our Warranty Information Page.

Note: For any six or eight digit error codes not accepted by the RMA form, please contact the nearest Maxtor Customer Support Center
 
Opgelost

Probleem is opgelost.
Harde schijf is onder garantie teruggestuurd, en heb een nieuwe gekregen.

Iedereen bedankt voor het reageren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan