Problemen/Hulp nodig met java

Status
Niet open voor verdere reacties.

xX Da Master Xx

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Ik ben bezig met Java te leren maar tijdens de voorbeeld programma's krijg ik deze fout als ik men programma start (en ik heb men code gecompiled): Exception in thread "main" java.lang.NoSuchMethodError: main

En dit is de code:
Code:
class HogerLager {
   private int antwoord = 7;
  private int aantalPogingen = 0;
   private final int maxPogingenToegestaan = 3;
   public void raad(int getal) {
     aantalPogingen++;
      if (aantalPogingen > maxPogingenToegestaan) {
        System.out.println("Maximale aantal pogingen is verbruikt.");
        return;
      }
     if (getal == antwoord) {
       System.out.println("Gefeliciteerd!");
       return;
     }

if (getal < antwoord) {
      System.out.println("Hoger, nog " + (maxPogingenToegestaan - aantalPogingen) + " keer raden");
       return;
     } else {
       System.out.println("Lager, nog " + (maxPogingenToegestaan - aantalPogingen) + " keer raden");
       return;
   }
}
   public HogerLager() { }
 }

Ik heb ook hulp nodig met het volgende:

Ik leer nu Java op Wiki books (Wikipedea) maar als je een andere site hebt waar ik het op kan leren dan mag je die gerust geven.
Ik zou ook een debugger willen hebben of is de compiler (javac) genoeg?
En als laatste hoe zet ik men programma om in een uitvoerbaar bestand (een .exe bestand dat ik op alle computers kan openen)

Al bedankt voor jullie hulp!

Ikzelf gebruik NetBeans om in te coden.
Ook Eclipse is een veel gebruikte IDE om in te coden.
Met dezen kan je ook meteen compilen

Even over jouw code.
Er zit dus blijkbaar geen main methode in.

Een main methode ziet er ongeveer zo uit:

Code:
    public static void main(String args[]) {
        //mogelijk hier nog wat code
    }

Laatst bewerkt:
Bedankt ;)

Your The Best! :D

Maar toch nog een vraagje. Wat is het beste om mee te beginnen en/of wat zijn de verschillen tussen de 2 programm's?

Laatst bewerkt:
Ik heb nu Eclipse gedownload omdat ja daar ook al kan compilen maar hoe maak ik nu een stand alone programma?

In de TuT (in eclipse) spreken ze over een Swt binary and source
dus ik zoek dat op hun site en ik vind het ook maar ik kan dat niet downloaden.

Dus weet iemand anders hoe ik van een class file een Stand Alone Pragramma kan maken?
Of heeft Netbeans die optie wel inbegrepen?

Je kunt in Eclipse een .jar bestand maken, als je dat opent zal je programma openen.

Ga links in "Navigator" rechtsklikken op je project -> Export... Je krijgt een venster te zien, klik daar "JAR file" aan, en druk op next.
In de bovenste 2 velden vink je aan welke bestanden (classes, overige bestanden) er nodig zijn. Vul iets hieronder in waar het jar bestand neergezet moet worden, druk 2x op next, en selecteer onderaan achter "Main class" de klasse waar de main code in staat. Druk op finish en je jar file zal gemaakt worden!

succes ;)

ik wil ook programmeren in java maar wat heb ingetypt bij wikibooks een handleing te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan