• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen in een UserForm met ComboBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob D

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Ben nog maar een paar weken bezig en loop tegen een paar problemen op met een UserForm. en en ComboBox. Heb al het een en ander lopen zoek hier en ook al best wat oplossingen kunnen vinden maar hier kom ik even niet meer uit.
De problemen en de vragen staan in de file.

Bijlagen

Ben weer wat verder

Heb inmiddels toch nog iets gevonden en heb twee van de dire problem op kunnen lossen. Was te simpel voor woorden eigenlijk.

Blijft de vraag waar om ik als de combolijst een waarde in cijfers bevat geen resultaat krij te zijn in de overige boxen.

Nieuwe bijlage waarin 1 en 3 zijn opgelost bijgevoegd.

Bijlagen

Userform_Initialize wordt uitgevoerd als je op de knop klikt om de userform te laten zien.

Zet in de plaats maar eens

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
TextBox1.Text = "wigi"
TextBox2.Text = "rob"
Zoeknaam.Text = ""
Run "Vullen"
TextBox3.Value = Sheets("blad1").Range("C1").End(xlDown) + 1
End Sub

Je ziet het verschil wel in TextBox1 en 2.

Wigi

???

Dank je wel voor je snelle reactie, maar ik heb mijn vraag niet goed gestelt denk ik. Heb het bestand aangepst voor de duidelijk hoop ik.

Werkin van het formulier is als volgt bedoeld.

1. Er moet een nieuwe rij kunnen worden toegevoegd waarbij in A (textbox1) een volgnummer komt te staan. (Werkt al)

2. Een bestaand item moet kunnen worden opgezocht middels zoeken en moet de bestaande waarden van B en C tonen in Textbox2 en Textbox3.

(Probleem is dat dit alleen gebeurt als er in A en tekst staat en niet zoals de bedoeling is een cijfer.)

Vervolgens kan men het zoeken de tekst van B en C (textbox 2 en 3) aanpassen en overschrijven, danwel kan men de gehele invoer verwijderen (A, B en C)

Al vast bedankt voor de moeite.:thumb:

Bijlagen

In je code zoek je naar de waarde van een textbox welke een string voorstelt. Dit probeer je vervolgens te vergelijken met een getal in je werkblad.
Met getallen werkt dit dan dus niet. Oplossing zou kunnen zijn om te kijken of de inhoud van een cel geconverteerd naar een tekst overeen komt met je zoekwaarde, zie code
Code:
Private Sub zoeknaam_Change()
Dim MyRange             As Variant
Dim c                   As Range

Set MyRange = Worksheets("blad1")
TextBox1.Text = ""
TextBox2.Text = ""
TextBox3.Text = ""

For Each c In MyRange.Range("A1:A100")
        If [B]CStr(c)[/B] = Zoeknaam Then
                TextBox1.Text = MyRange.Range("A" & c.Row).Text
                TextBox2.Text = MyRange.Range("B" & c.Row).Text