Problemen installatie vista op nieuwe Pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rmanneke

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
heej mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:
ik heb vandaag een nieuwe pc gekocht bij Mycom (MyCom INTEL Q9550 PC)
http://www.mycom.nl/Products/View/MyCom%20INTEL%20Q9550%20PC/236101.aspx

Ik kom op het punt dat er gevraagd word waar ik windows wil installeren en er staat onderaan in de balk de volgende melding:

"Er zijn geen stations gevonden. klik op stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor massaopslag wilt laden voor de installatie''

,.,.,.:confused:,.,.,.:mad:

erg vreemd aangezien dit een net nieuwe pc is...moet eigenlijk vlekkeloos verlopen tog?

Heeft iemand hier een oplossing voor of word het morgen toch eventjes bellen naar mycom?

bij voorbaat dank:D
Gr. Roel VD

Laatst bewerkt:
Leg eerst eens uit waarom je Vista gaat installeren als die normaal al op het systeem zou moeten staan? (In je link staat Vista al bijgeleverd/geïnstalleerd?)

Tijs.

Heej bedankt voor je interesse tijs.

vista is niet voorgeinstalleeerd

als ik deze opstart zonder de bijgeleverde Vista cd komt er eerst een scherm van het asus moederbord met 2 opties die te maken hebben met de bios

als ik wacht krijg ik een zwart beeld met de volgende text:

Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

ik heb 3 CDs erbij gekregen.
de installatie cd van vista home premium
een cd van asus moederbord

kan je met deze informatie wat?

Zéér bijzonder dat Vista er wel wordt bijgeleverd, maar niet wordt voorgeïnstalleerd...

Kijk verder even in de BIOS na (te vinden in het boekje van het moederbord hoe je daarin kunt komen en wat je daar kunt doen) of je harde schijf daar wél gezien wordt. Wordt de harde schijf daar niet gezien, dan gaat het bij de installatie ook niet gevonden worden.

Staat je harde schijf in de BIOS wél genoteerd, dan zou het kunnen zijn dat je een zodanig nieuwe harddisk-controller driver nodig hebt dat die in Vista er niet in zit.
Geef ons daarom de precieze aanduiding van je moederbord (Merk + type).
Je snapt nu ook waarom ik extra verrast ben dat Vista niet wordt voorgeïnstalleerd. Als eindgebruiker zou je je met dit soort zaken niet bezig moeten hoeven houden...

Tijs.

Het moederbord is:
p5kpl-AM epu
(asus)

ik heb prongelijk wel de tijd verandert in bios setup maar da kan het niet zijn...

erg vreemd ja,.,.

ik zit nu wel in de bios setup utility en dit staat er

Tijd
datum

Primary IDE master: [not detected]
Primary IDE slave: [not detected]
Sata 1: [not detected] dat is niet goed denk ik he :P
Sata 2: [HL-DT-ST DVDRAM GH]

storage information

System information

Primary IDE master: [not detected]
Primary IDE slave: [not detected]
Sata 1: [not detected] dat is niet goed denk ik he :P
Sata 2: [HL-DT-ST DVDRAM GH]

storage information

System information

Dat ziet er inderdaad niet goed uit...

Kijk even een paar dingen na (als je je systeemkast kunt openen zonder de garantie te verliezen):
1. Of de harde schijf er wel in zit
2. Of de harde schijf wel aangesloten is op het moederbord met een datakabel
3. Of de harde schijf wel voeding krijgt (oftewel: Of er een voedingskabel aangesloten is aan de schijf en dat die voedingskabel ook naar de centrale voeding gaat).

Hopelijk kom je niet echt een probleem tegen, maar anders... Garantie claimen (=bellen met MyCom over deze situatie)!

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik kan hem wel open maken zonder garantie te verliezen maar da ga ik niet doen

ik bel ze morgen wel op en ga er mee terug mogen ze zelf kijken :confused:

het is niet mijn taak om ze gebruiksklaar te maken dat is aan mycom.,,.

iig ontzetten bedankt voor je hulp tijs !:thumb::cool:

Gr. Roel

Heel goed plan. Hopelijk lost MyCom het voor je op op een nette manier.

Laat ons weten hoe het afgelopen is, en wat er (blijkbaar) aan de hand was.

Tijs.

jah hopelijk hebbe ze er nog 1tje in het magazijn staan
ook hebben ze reparatiedesk in de winkel dus ik denk dat het geen groot probleem word

het is voor me hobby (muziekproductie) en dit is me laatste week vakantie en dan weer werken dus hopelijk kan het snel gemaakt worden :P

maar zal morgen de ''hoe en watjes'' laten weten in dit topic!

Gr. Roel

Laatst bewerkt:
hebbe em daar open gemaakt kabeltjes van de HD af/aan gekoppelt en toen was het goed :P:thumb:

Fijn dat het allemaal opgelost is! :)

Wat ik nog wil weten is of je nu inderdaad zélf Vista hebt moeten installeren of dat zij dat voorgeïnstalleerd op de harddisk uitgeleverd hebben. Dit voor een beeld van de 'service' van MyCom bij aanschaf van een complete pc met besturingssysteem.

Graag na die reactie de vraag op opgelost zetten (als je dat ondertussen nog niet had gedaan):
Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan