Problemen installatie windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Dit is volgens mij een iets afwijkende vraag, omdat het probleem op zich (geforceerd) inmiddels opgelost is, maar ik ben erg benieuwd hoe een dergelijk probleem kan ontstaan

Mijn schoonzoon heeft min of meer per ongeluk de update van Win 7 naar win 10 in gang gezet. Na de installatie waren er voor hem een aantal fikse problemen, zoals: een boekhoudprogramma dat niet meer werkte, aantal snelkoppelingen van Office, o.a. Outlook en Word, (Office 2010) waren verdwenen (volledige account van Outlook) gedoe met een certificaat van het RDW (schoonzoon heeft garagebedrijf) en er waren een groot aantal snelkoppelingen van het bureaublad verdwenen.
Nou, de volgende ochtend uren bezig geweest om het allemaal recht te breien en dat 'leek' gelukt. Echter.... na een herstart was de situatie weer hetzelfde zoals boven omschreven. Hier begreep ik niets van. Nou, dan maar terug naar Win 7, wat gelukkig wel goed en snel verliep....

Mogelijk dat mijn schoonzoon tijdens de installatie een verkeerde keuze heeft gemaakt, maar dit als gevolg, kan naar mijn mening niet veroorzaakt zijn door een verkeerd geplaatst vinkje.

Omdat mij dit zeer intrigeert, hoop ik dat iemand de moeite wil nemen om uit te leggen wat er mogelijk aan de hand kon zijn.

En wat wil je precies weten ? Hoe W10 er "opeens" op stond ?

Ik zie het vaker en ik blijf het razend knap vinden hoe iemand per ongeluk een upgrade doet naar 10. Is eigenlijk niet mogelijk.......

Bedankt voor je snelle reactie...

Nou, precies zal moeilijk zijn. Maar wat ik mij afvraag, hoe het zo'n rommeltje kan worden na een update. Ik heb het zelf inmiddels op een aantal pc's/laptops een update uitgevoerd, en dat ging op een paar kleine probleempjes na, altijd goed. En Win 10 stond er ook niet 'opeens' op hoor, duurde zo'n anderhalf uur...

Mijn schoonzoon heeft veel verstand van auto's maar 'nul' van computers. Dat moet allemaal even snel tussendoor gaan, en wat ik begreep van hem is (nadat hij per ongeluk op het witte logootje had geklikt) hij op enig moment de keuze kreeg: direct installeren of uitstellen, hij heeft (in de haast; telefoon ging weer eens) voor uitstellen gekozen en (achteraf dus dom) gekozen voor 3 uur later. En na 3 uur werd dus de installatie in gang gezet... Dus... bij mijn schoonzoon is het wel mogelijk per ongeluk een update uit te voeren!! :confused:

Hoop dat e.e.a. nu duidelijker is...

Wat de exacte oorzaak is is lastig te achterhalen. Gaat wel regelmatig wat fout bij upgrades, dat is een feit.

Bedankt voor je reactie.

Ik had gehoopt dat er meer mensen met een vergelijkbare ervaring zouden zijn, daar leer je dan weer van. Maar wellicht komen er nog wat reacties...

Maar misschien heb ik ook wel te hoge/verkeerde verwachtingen en is het zoals Terrarabo zegt, dat het weleens op deze 'zeer vervelende' manier fout kan gaan, en dan zij het maar zo...

Duizenden vergelijkingen maar zoals gezegd niet te achterhalen. Vaak zorgt een upgrade toch voor conflicten.......

Duidelijk, bedankt voor je reactie....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan