Problemen installeren MCE 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yoichid

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2005
Beste mensen,

Een tijdje geleden heb ik ge-probeerd MCE 2005 (2CD) te installeren, dit verliep vrijwel netjes,

-De schijf werd ge-formateerd
-De bestanden werden gekopieerd
-De machine werd herstart.

Er kwam een gewoon XP(sp2) boot-scherm,
ik heb mij laten vertellen dat dit normaal is.
Direct hierna verscheen er een blauw scherm:

Fatal Error,
het probleem zat in NTDLL.DLL (hard error)
meer weet ik hier niet van, ik heb vrij veel verstand van pc's en windows maar zo ver als dit ben ik nog niet, xp home en pro en bijna alles daar onder gaat nog. ik was van plan om MCE te gebruiken zoals ik home edition gebruikte: gewoon voor office applicaties en sommige spelletjes. ik weet dat xp mce niet echt geschikt is voor dit doel maar ik wil het toch even een kans geven om mijzelf te bewijzen wat deze allemaal te bieden heeft, ik heb de volledige error niet onthouden, en om setup opnieuw uit te voeren.. ik heb het er best voor over als het echt nodig is.

Ik heb setup 2 keer uitgevoerd, om er zeker van te zijn dat het geen vergissing van me zelf was. de tweede keer van het kopieren van systeem bestanden verliep niet zo als verwacht. er kwamen veel waarschuingen over beschadigde of onleesbare bestanden, maar waneer ik "opnieuw" koos, ging deze gewoon verder en kopieerde het bestand wel.

ik heb hem nu draaien op Windows 2000 Pro, maar ik mag deze niet zo erg. is er iemand die mij kan helpen met het installeren van MCE 2005?

Alvast bedankt!, Ray.

Laatst bewerkt:
Ik ga er van uit

Ik ga er van uit dat je bij installatie van 2000 deze problemen (slecht lezen van bestanden) niet hebt.

Als dat wel zo is andere CD-ROM drive pakken.

Als het originele schijven (CD's) zijn, met die goud/brons kleurige opdruk:
Terug naar de winkel, je kan het toevallig slecht getroffen hebben.

Eric.

P.S. kun je wel alle bestanden in 2000 naar je harde schijf kopiëren ? Als dat niet gaat is dus of je CD-Rom drive stuk of de CD gammel

Laatst bewerkt:
Ik heb de CD-images gedownload en gebrand.

Het kan zijn dat deze niet goed zijn of dat ik te snel heb gebrand. ook had ik al een tijdje problemen met mijn RAM-gehuegen, maar dit heb ik vervangen door nieuwe RAM-modules.

Windows 2000 Setup verliep wel helemaal goed.
En die van XP Home Edition ook deze had ik voor dat ik mce wilde installeren, eerst zou ik een update uitvoeren, maar ik heb me laten vertellen dat een volledige/schone installatie beter zou zijn qua prestaties. ik heb later ook nog geprobeerd om te upgraden van 2000 pro naar MCE 2005, maar er kwam een fout-melding dat setup dit niet ondersteunde.

Wat kan ik doen?

Je zal het niet willen geloven

Legale versie kopen.

Je kunt bijna overal oem versies kopen met officiele licentie. (ongeveer 130 euro)

Kun je ook gewoon updates downloaden.

Eric.

P.S. Let er op dat je ook een door MS geaccepteerde mpeg codec moet hebben, anders doet mediacenter het niet.

Brand programma "data na branden verifieren" aan zetten.

Oke, ik zal het branden herhalen, met die functie in-geschakeld. en waneer dit weer fout gaat dan stop ik er denk ik wel mee. ik reageer nog wel als het wel of niet gelukt is,

Een legale-oem versie is niet echt nodig, het leek me gewoon even leuk om te proberen.

Bedankt voor je hulp, Ray. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan