Problemen installeren nieuwe videokaart Club/Ati HD3650

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerd Clippy

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Sinds vorige week ben ik al aan het ***** met het installeren van een nieuwe videokaart in mijn PC. Tot nu toe heb ik de voeding vervangen (van 360 naar 550) en heb ik XP en de laatste updates opnieuw geinstalleerd. Ook heb ik de laatste drivers van ATI gedownload en geinstalleerd (8.3 volgens mij).

Na dit allemaal te hebben gedaan en mijn computer opnieuw op te starten, krijg ik een mooi zwart scherm met een wit pijltje...

Opnieuw opgestart in Safe Mode en videokaart gedeinstalleerd uit Hardware Apparaten.
Opnieuw opgestart en drivers opnieuw laten installeren. Op dat moment kan ik de resolutie wel veranderen, maar als ik de PC weer opnieuw opstart krijg ik weer het mooie zwarte scherm met witte pijl.

Mijn PC en de videokaart hebben de volgende specs

Video

Specifications:
• 512MB GDDR3 memory
• 128BIT memory interface
• 400MHz RAMDAC
• 120 Stream Processors
• x16 lane PCI Express™
• ATI™ UVD (Universal Video Decoder)
• Full support for DirectX® 10.1
• Up to 16x Anisotropic Filtering
• Up to 6x Multi Sampling Anti Aliasing
• Up to 24xCustom Anti Aliasing
• HDCP/HDMI Ready (Video only)

Connections:
- DVI-I out (Dual Link 2560x1600 digital)
- DVI-I out (Dual Link 2560x1600 digital)
- CRT out (2x max Res. 2048x1536 @85Hz)
- S-video and Composite video Out (1024x768)
- HDTV; YPrPb Out 720p, 1080p

Kern
Sunshine / NEC Computers International
GA-81915PM (Intel 915 serie)

Processor
Intel 4 2.93hz / Intel Pentium 4 model 515

Ram
1536 DDR

Directx 9c / ATI Driver 8.3
Nieuwste driver etc geinstalleerd

Zouden jullie mij hiermee kunnen helpen? Want ik kom er niet meer uit.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Weer geprobeerd

Beste mensen,

Vanavond heb ik weer geprobeerd de drivers te installeren maar tergeefs. Ik heb Windows XP Home en alleen de drivers geinstalleerd en toen kreeg wederom het mooie zwarte scherm met witte pijl.

Kan iemand mij helpen.

Groeten, Sjoerd de Clippelaar

Als je videokaart wel werkt in veiligem ode, is hij volgens mij niet defect. Kan je monitor de resoluties van de nieuwe kaart wel aan? Probeer de resolutie in veilige mode lager te zetten en start dan eens opnieuw op.

De videokaart werkt wanneer ik hem in safemode uit de hardware lijst haal en vervolgens opnieuw opstart. Wanneer ik de resolutie op 1024 x 768 zet en opnieuw opstart, dan kom ik weer in het gehaate zwarte scherm met witte muis. Zit hier een logica in, want het heeft idd niks te maken met de kaart, maar meer met windows zelf. Ik heb gister zelfs even Guild Wars gespeeld en dat werkte perfect.

Ik heb trouwens mijn desktop aangesloten op mijn HD Ready JVC, zijn hier nog limiten aangebonden? Moet ik nog het een en ander hiervoor installeren?

Nogmaals bedankt voor je reactie. :)

De videokaart werkt wanneer ik hem in safemode uit de hardware lijst haal en vervolgens opnieuw opstart. Wanneer ik de resolutie op 1024 x 768 zet en opnieuw opstart, dan kom ik weer in het gehaate zwarte scherm met witte muis. Zit hier een logica in, want het heeft idd niks te maken met de kaart, maar meer met windows zelf. Ik heb gister zelfs even Guild Wars gespeeld en dat werkte perfect.

Ik heb trouwens mijn desktop aangesloten op mijn HD Ready JVC, zijn hier nog limiten aangebonden? Moet ik nog het een en ander hiervoor installeren?

Nogmaals bedankt voor je reactie. :)

Ik begrijp het niet? Je kunt wel guild wars spelen, maar de kaart doet het niet? je HD ready jvc wat? TV, monitor, wat anders?? Ik vermoed toch dat het hier om een resolutieprobleem gaat. Pak de laatste ATI driver van internet, installeer hem en gebruik dan de laagst mogelijke resolutie om te kijken of het werkt. Mocht je dan nog geen beeld krijgen, dan heb je een probleem met de kaart zelf..

Ik begrijp het niet? Je kunt wel guild wars spelen, maar de kaart doet het niet? je HD ready jvc wat? TV, monitor, wat anders?? Ik vermoed toch dat het hier om een resolutieprobleem gaat. Pak de laatste ATI driver van internet, installeer hem en gebruik dan de laagst mogelijke resolutie om te kijken of het werkt. Mocht je dan nog geen beeld krijgen, dan heb je een probleem met de kaart zelf..

Kaart functioneert volledig als ik hem uit de hardware lijst haal voor dat ik opstart en dan opnieuw laat installeren door windows. Dan kan ik de kaart gewoon gebruiken. Als ik normaal opstart dan blijft Windows hangen in een zwart scherm met een witte pijl.
Ik heb hem aangesloten op de PC port op mijn JVC TV/LCD scherm (HD Ready). Resolutie staat op 1024x768, en als hij dat al niet trekt dan snap ik het niet. Heb trouwens ook 800x600 geprobeerd.

Nog bedankt voor je reactie.

Sjoerd

Heb je wel ingeplugd in de juiste monitorpoort op je videokaart?
Welke monitor geeft Windows aan dat er gezien wordt?
Wat is de ingestelde refresh rate van je scherm?

Heb je wel ingeplugd in de juiste monitorpoort op je videokaart?
Welke monitor geeft Windows aan dat er gezien wordt?
Wat is de ingestelde refresh rate van je scherm?

Er zijn idd 2 poorten hij zit in de meest linkse als je de kaart van voren bekijkt.
Als ik de kaart weer inschakel ziet de computer de kaart en deze zit onder monitor 1
Ingestelde refresh rate is variabel, wat raad jij aan? 50/60/70

Gr Sjoerd

Misschien ligt het aan de refresh rate, dat luistert vrij nauw bij een LCD scherm.
Bij verkeerde waarden krijg je een zwart scherm, of soms ook een melding van "out of range". Ik zou voor 60 gaan.

Als ik je type/model zou weten dan kunnen we misschien de juiste waarde opzoeken.

Misschien ligt het aan de refresh rate, dat luistert vrij nauw bij een LCD scherm.
Bij verkeerde waarden krijg je een zwart scherm, of soms ook een melding van "out of range". Ik zou voor 60 gaan.

Als ik je type/model zou weten dan kunnen we misschien de juiste waarde opzoeken.

Sorry voor de late reactie mijn type/model van de JVC LCD HD Ready TV = LT26F80B
Ik zou mijn refresh rate op 60 zetten
Maar moet ik hem aansluiten via de hdmi kabel of rgb zijn 2 verschillende aansluitingen op de tv en ik heb dan een verloopstuk op mijn pc gezet (bijgeleverd)?

Volgens mij gebruik je de hdmi ingang via een verloopstuk vanaf je pc.

Dat klopt. Ik heb een verloopstuk erop gezet. Van HDMI naar RGB naar RGB op mijn JVC beeldscherm. Het beeldscherm heeft ook een HDMI aansluiting maar dan zijn de grafics vaag.

Ik heb me er een beetje bij neergelegd omdat ik me ding wel kan doen, alleen kost het even wat meer tijd. Maar als je een oplossing hebt :D Dan hoor ik graag.

ik krijg error berichten dat ik niet juist mijn drivers heb geinstalleerd. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze dan in godesnaam moet installeren. Ik heb windows opnieuw geinstalleerd en dus mijn schijven geformat. En daarna de nieuwste drivers van ATI geinstalleerd.

Voor mij een vraag, voor jullie misschien een weet.

Tjee, waarom zo drastisch en formatteren??? :eek:
Als eerste zou je je moederbord- en chipset drivers moeten installeren, daarna rebooten en dan de overige drivers installeren zoals audio, video, de hele mikmak.
Heb je op de website van je moederbord leverancier al deze drivers opgehaald of heb je een CD waar deze op staan?

Ik zou sowieso na elke driver die je hebt geinstalleerd herstarten, als er dan iets misgaat weet je aan welke driver het ligt. (geloof me, ik spreek uit ervaring, het gaat snel mis met drivers)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan