problemen internet na verplaatsen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dielske

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
wij hebben 4 pc's
alle 4 hebben met internet gedraaid
2 pc draaien met windows-xp ( hebben nog internet )
2 pc's draaien op windows-98
1 daarvan heeft wel verbinding kan op msn maar krijgt bij explorer = kan server niet vinden
andere heeft geen msn en bij explorer zegt hij ook kan server niet vinden!
ik heb isdn van wanadoo met een speedtouch 510 modem en een sweex router.
Waar kan het probleem aan liggen ?
Help mij aub !!!! :confused:

B.V.D. Groetjes John

Heb je al geprobeerd alles even te resetten door stroom eraf te halen? P.s. kabels toch wel allemaal goed (aangesloten)?

resetten heb ik al geprobeerd !
kabels zitten goed
vreemde is dat net wel de pc's met xp werken en met 98 niet

Misschien eens kijken op de windows 98 machine's met winipcfg ( start > uitvoeren> winipcfg) wat voor ip-adressen ze krijgen, kloppen die met die van windows XP, zelfde range en opvolgend enzo, en controleer ook eens de dns-servers die ingevuld staan.

Daarna kan je proberen op de windows 98 machines of je bijvoorbeeld "ping www.helpmij.nl" succesvol kan uitvoeren. Lukt dat niet, kijk dan ook eens of "ping 212.204.228.112" wel werkt, want dan ligt het inderdaad aan de dns-instellingen.

Kunnen de computers mekaar intern nog wel bereiken?

Sorry kan nu ff niets proberen
Ben ziek en zit weer thuis in brabant
Die pc's staan bij mijn vriendin in limburg

Dus volgende week ga ik verder aan de slag
Thx

ga van het weekend verder proberen!
moet weer lekker naar haar toe
ik laat het wel weten of het lukt of niet !

Groetjes John

Hallo allen

ik had het ip adres automatisch verkrijgen gedaan en nou heb ik een opvolgend ip adres gepakt
bv - 192.168.2.103 192.168.2.104 192.168.2.105 192.168.2.106
die xp pc's blijf ik gewoon af !
de ene 98 pc geeft aan bij ping 212.204.228.112 Timeout bij opdracht en bij de andere gaat het zo snel dat ik het niet kan zien.
en over DNS hoe stel ik die dan in en wat moet ik er invullen of wat dan ook ?

nog niet gelukt dus !!!

Groetjes John:confused:

Als je start >uitvoeren > cmd (command voor windows 98) doet dan kan je wat langer naar de ping kijken ;)

Maar wat is dan het ip-adres van je router? En kan je wel je router pingen? Kunnen ze mekaar pingen?
DNS kan je instellingen door rechtermuisknop te doen op netwerkomgeving, dan naar de lan-verbinding te gaan ... en dan daarvan ook met rechtermuisknop de eigenschappen te kiezen (windows 98 kan je die stap overslaan)

Daarna kies je de eigenschappen van tcp/ip ... en daar kan je dns-servers opgeven.
En als je de router kan pingen, kijk dan ook eens of je het ip-adres kunt pingen dat je router van je provider krijgt. En daarna van de standaardgateway van je router ... dan weet je zeker of je wel internet hebt, of waar het dus strandt.

de ene 98pc is te zien op de router en kan ook van die pc af de ping laten uitvoeren op de router en ook naar de standaardgateway ( maar kan nog niet op internet )
hij geeft nu wel een foutmelding in het begin !
ik weet niet of dat ermee te maken heeft.
CCAP - dit programma heeft ongeldige bewerking en wordt afgesloten ( kernel32.dll )

de ander 98pc heeft helemaal niks geen ping enzo !
zou misschien de ethernetkaart kapot kunnen zijn ofzo
als ik hem op authomatisch ip adres verkrijgen zet dan krijg ik ipadres 169.254.43.51
dat ligt niet eens in de buurt van die andere.

hoop dat ik vandaag - al is het maar voor 1 pc verbinding kan maken ! - want om half 6 moet ik weer richting huis .....

Groetjes John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan