Problemen internetverbinding na aansluiting nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelbijvelds

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Sinds enkele weken heb ik problemen met mijn internet verbinding. Zowel de draadloze verbinding als dat ik hem met een netwerk kabel aansluit. Ik beschik over een HP Paviolion DV5 1220 ed.
Voor dit probleem begon hadden we problemen met de aansluiting. Door een nog steeds niet bekende fout in het netwerk van KPN gooide hij de verbinding er steeds weer uit. Dit is inmiddels opgelost door KPN door een nieuwe router (thompson 892ADF) te plaatsen inclusief een fout blocker die de fouten hersteld.
Nu heeft mijn broertje met zijn laptop draadloos en met kabel weer een goede verbinding met de snelheid zoals hij behoort te zijn, nl. 600-700 kb/sex downstream.
Ik haal draadloos amper 100-150 en met kabel 250-300. Beiden hebben we vista echter heeft hij een Dell met Intell en ik een HP met AMD. Mijne is half jaartje jonger dan die van hem.
Heb hierover al contact gehad met HP maar die weten het niet en KPN zegt simpelweg dat het aan de computer ligt en dus niet hun zaak is.
Ik zie tijdens het downloaden met Grabit ook duidelijk aan de grafiek dat hij heel onregelmatig is. Zit absoluut geen constante lijn in. Uitschieters tot 200 kb/sec en dan weer paar seconden totaal geen signaal.

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat hier het probleem van kan zijn.

Alvast bedank!

Ja toevallig paar weken geleden ook bij hem de Norton 360 antivirus geinstalleerd dus hier kan het volgens mij niet aan liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan