problemen KPN Experia box

Status
Niet open voor verdere reacties.

lancearmstrong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Een dikke week geleden viel plots mijn ADSL-modem/router uit (weet exacte naam van dat ding niet meer), en kwam er een flinke brandlucht uit. Het enige dat hij nog deed wat een rood flikkerend power-lampje.

HetNet gebeld, die ons een nieuwe router opgestuurd hebben: de KPN Experia Box, wat neerkomt op een Thomson TG787. Na alle stekkers ingestoken te hebben werkte deze modem/router meteen. alles leek in orde, tot na een korte tijd ook dit apparaat het begaf. Rood knipperend power lampje, een tikkend geluid bij elke knipper, en verder geen enkele reactie. Resetten werkt niet. Kabels lijken ok.
Wat kan dit probleem zijn? Het ligt waarschijnlijk niet aan het apparaat, want gloednieuw en exact dezelfde kuren als de vorige, maar wat dan wel?

Heel vaag maar een bekend probleem bij mij.
Sinds twee dagen de Experia Box van KPN aangesloten. Gemiddeld elke 5 minuten schakelt het apparaat zich uit en weer aan. Inmiddels vele telefoontjes verder heb ik contact gehad met een monteur. Ik gaf hem aan nu niet thuis te zijn maar hij wilde toch graag dat ik even een en ander zou proberen...luisterde die man wel??? IK BEN NU NIET THUIS.
Zonet wéér gebeld met de helpdesk van KPN...de ene meting na de andere maar het probleem blijft zich voordoen. Ik zou slechts 1 km. van de centrale afzitten en zou, volgens de medewerker, maar 4 Mb down hebben, terwijl ik een abo voor 8 Mb heb. Nog vreemder klonk het toen hij vertelde dat hoe dichter je bij de centrale zit, hoe beroerder je download snelheid is. Weten ze daar eigenlijk wel waar ze het over hebben??? Met een heel klein beetje geluk krijg ik een nieuw modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan