Problemen Laptop & win98se instal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renze

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2003
Ik heb een "oude" laptop gekregen een Toshiba 220CS. Deze is helemaal leeg, niks geinstalleerd. Er zit een USB aansluiting op en er zit een CD-rom in, geen floppy disk. Nu wil ik graag Windows 98SE installeren op deze laptop. Maar hij ziet de cd-rom niet.
Hoe kan ik er nu wel windows 98se op krijgen. Heeft iemand een tip?

Hardeschijf er uit halen, aansluiten op een andere pc (via usb bijv.) dan de gehele cd (geen iso) op de hardeschijf in een mapje zetten, en dan weer terug in de laptop en via DOS de installatie doen en de inhoud van de cd aanroepen.

Misschien heb je hier nog wat aan: http://www.schoonepc.nl/9x/setup.html

Laatst bewerkt:
is het ook mogelijk dat je een laptop aansluit op de oude laptop en dan 98se installeert?

Ik heb 2 manieren:

Manier 1:
Als je een orginele cd hebmoet je even in je BIOS kijken of jouw BIOS als vanaf CD kan starten, en dan je bios instellen dat hij eerst naar een CD zoekt, en dan pas naar je Hardeschijf gaat. Zo heb ik heet gedaan, maar veele wegen lijden naar Rome, dus ik heb nog een manier:
Manier 2:
Of een USB flopy drive kopen, eerst op andere PC een Windows 98 bootdisk maken, en dan op je laptop aansluiten, en dan in het menu kiezen dat je met CD wilt opstarten, kijken wat voor drive letter windows na een tijdje geeft, en dan intypen: X:\setup.exe, en dan na een tijdje op enter drukken, en als het goed is kom je dan in Windows Setup.

Ik kan je een link geven voor de Diskette als je die nodig heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan