Problemen LG Flatron W 2234s

Status
Niet open voor verdere reacties.

enielk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Mijn beeldscherm Lg flatron W 2234S springt als hij "uit " staat spontaan in de standby modus ( oranje lamje gaat branden. Ik zet hem uit en 5 minuten later zelfde probleem.

Als ik aan het werk ben wordt het scherm soms zwart en moet ik het beeldscherm weer aanzetten met de aan/uitknop. dan doet hij het weer even om vervolgens af en toe weer uit te gaan.

Nu sinds vandaag geeft hij ook de melding"" processing auto image adjustment" voortdurend, heb niks aan instellingen veranderd.... scherm is 6 jaar oud. altijd perfect gewerkt.

Kan het zijn dat hij gewoon aan vervanging toe is??

Bij voorbaat dank voor uw reactie/ tips.

Hallo

"Lg flatron W 2234S"

Betrokken scherm heb ik nog nooit onder handen gehad , maar met deze ouderdom en deze symptomen zou dit wel een voedingsprobleem kunnen zijn.

Uitgedroogde/lekkende voedingscondensatoren.

In dit scherm zitten er +/- 8 , links van het blinkende koelvlak.

Deze kosten niet veel indien je deze zelf moet vervangen ... wat men durft vragen als je dit moet laten uitvoeren ???

Hoe deze print er uit ziet omdat je een idee zou hebben :

http://www.benl.ebay.be/itm/SCHEDA-...7?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item1a0101434d

Welke capaciteit deze hebben (µf) ??? kijk wat men heeft gemonteerd , neem wel high temp. exemplaren (105°C) mochten deze defekt blijken te zijn , en je deze wilt vervangen.

Op het schema gepost door "lange pier" blijken deze 680µF/25V en 470µF/25V te zijn.

Peter

Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reacties.. ga maar een ander exemplaar aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan