Problemen Linksys WRT54GSV4

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeeSnipe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Hallo,

ik hoop dat ik u, knappe koppen der lage landen, niet verveel met waarschijnlijk een vraag die vele malen voor mij is gesteld, maar ik ben dan ook redelijk wanhopig.

Het probleem dat ik met bovengenoemde router ondervind, zit hem vooral in het draadloze netwerk gedeelte. Wij zitten thuis met 3 computers op deze router, 1 via een kabel, de andere twee proberen draadloos op het internet te geraken. Dit lukt vaak ook wel, alleen wordt de verbinding vaak na enige momenten tijdelijk verbroken. Na een minuut, is internet vaak weer beschikbaar. Bij simpel gebruik geen probleem, maar bij het downloaden van grote bestanden, het kijken van een film of bij spelen van games over internet, schiet dit natuurlijk niet echt op.

Het grootste probleem lijkt dus te zitten in het draadloze gedeelte. Wanneer de computers worden aangesloten op de kabel, verdwijnen de meeste problemen (internet vliegt er nog wel eens uit, maar bij lange na niet zo frequent als wij WLAN).

Ik heb al verscheidene mij op internet aangereikte oplossingen geprobeerd, maar geen enkele bood mij een bevredigend resultaat. Denk bij oplossingen aan: veranderen van kanaal, firmware upgraden, netwerknaam veranderen, firewalls uitzetten. Het probleem lijkt nochtans niet bij de computers te zitten, daar deze geen problemen ondervinden op andere WLAN's en tevens andere computers deze problemen wel ondervinden op onze WLAN.

Oplossingen anyone?

Groeten, Leroy

Gebruik je de software van Linksys of de Wireless Zero Configuratie van XP?

Ed

Op de computers wordt verschillende software gebruikt. Op 1 hiervan, draaiend op XP, wordt de software van linksys gebruikt (bijgeleverd bij de draadloos-internet stick), de andere maakt gebruikt van de standaard software van Windows Vista.

Herken het e.e.a.
Om te beginnen schakel de software van Linksys helemaal uit.
Verder heb ik gemerkt dat XP (Vista waarschijnlijk ook) het niet altijd zo fijn vind om een vaste verbinding en een draadloze verbinding tegelijkertijd actief te hebben. Ook het switchen tussen deze twee zit XP niet altijd zo lekker. Probeer eens het volgende. Ga naar "Netwerkverbindingen" en verwijder alle netwerkverbindingen. Start je pc opniew op en configureer dan OF een vaste netwerkverbinding OF een draadloze verbinding. Je netwerkverbinding een vast IP-adres geven maakt de verbinding stabieler dan automatisch laten toewijzen.

Sukses, Ed

Hey,

bedankt voor de snelle reactie. Ik zal het eens proberen maar toch denk ik dat de fout eerder bij de router ligt. Waarom zou anders iedere computer die het netwerk binnen komt dezelfde problemen ondervinden?

Maar ik zal de hiervoor gegeven oplossing eens proberen. Bedankt alvast.

Grt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan