Problemen me Ati Radeon 9600 SE (software)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xalted One

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Ik ben sinds gisteren overgestapt van een GF 2 MX naar een Ati Radeon 9600 SE. Kaart ingebouwd, tot zover geen problemen. Ik start de computer op, foutmelding over het radeon configuratiescherm & drivers, geen probleem, drivers waren niet installed. Drivers van de GF verwijderd.
Drivers geinstalleerd, reboot. Foutmelding, zelfde als hierboven.

Goed, misschien corrupte drivers op de bijbehorende CD.
Naar Ati website; drivers gedownload. Oude drivers verwijderd. Nieuwe drivers geinstalleerd. Bij opstarten geeft de monitor Out of Range aan ivm reffreshrate 160(!). Kom in windows, geeft ie dat niet meer aan maar gewoon beeld. Muis doet het niet (MX500 USB aangesloten).

Windows opnieuw geinstalleerd. Drivers van CD geinstalleerd, zelfde foutmelding.

Er blijken veel mensen te zijn met dit soort problemen met deze kaart. Komt dit iemand bekend voor?

Ik heb trouwens even een andere monitor aangesloten, is geen probleem, deze doet het goed.
Vraag gaat in eerste instantie om die drivers.

Laatst bewerkt:
Ik heb in het verleden ook dat soort problemen gehad met een ATA videokaart. Nadat XP voor de tweede keer geheel was gecrashed op de videokaart in verband met harware problemen, heb ik hem er uit gegooid en ben overgestept naar Geforce.

Ik heb zelf de indruk dat het ligt aan de combinatie van de hardware, waarin blijkbaar toch conflicten kunnen optreden.

Is een probleem waar ATI nix nog aan doet. Het probleem is dat je wel een Radeon-kaart hebt, maar met een type-aanduiding dat ATI officieel niet erkend.

SE staat voor Slow Edition, oftwel de langzaamste versie van in jouw geval de Radeon9600.

Er is nog een Radeon-versie die ''SE'' als type-aanduiding heeft en wel van de Radeon9800.

ATI geeft geen support voor deze kaarten en dus moet men zelf gaan klooien met de nieuwe drivers zodat deze werkt op de SE-modellen.

Kijk hier es voor die al aangepaste, niet officieele drivers:
http://www.omegacorner.com/ati_2kxp.htm

Probleem is opgelost, me pa had de kaart omgeruild in de winkel, hij werkt als een tiet :P
Een typisch maandagochtend kaartje volgens de winkelier :P

iig bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan