Problemen met 2.4GHZ verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2012
Hallo,

Wij zitten hier in huis al jaren met het probleem dat de (2.4GHZ) verbinding iedere dag wel een keer uitvalt en een paar minuten daarna waar aangaat. Wij hebben de laatste jaren een nieuw modem en een nieuwe router gekocht voor flink wat geld, maar niks help! Ook heeft onze router een 5GHZ functie, daar zitten onze Ipad en de computer waar ik dit mee typ op. Met de met-5GHZ-verbonden apparaten zijn nooit problemen! Ook heb ik ieder kanaal van de 2.4GHZ zo langzamerhand al geprobeerd maar hij blijft maar uitvallen!

Weet iemand hier raad mee?

Alvast Bedankt!

Thijs

Welke router (merk en type) gebruik je nu? Zijn de computers (of andere toestellen) die gebruik maken vd 2,4Ghz op ieder niveau up-to-date? Daarmee bedoel ik, laatste besturingssysteem updates en recentste drivers voor de netwerkadapters? Staat het zendvermogen vd netwerkadapters in de 2,4Ghz toestellen op maximaal.
Welke antivirus en/of firewal staat er op de problematische machines?
Iets meer info over je omgeving zou handig zijn.

Verdere uitleg

Verdere uitleg:

Wij hebben een Sitecom WLR-5000 die de laatste firmware update heeft gedaan. Het zendvermogen van netwerkadapters van de problematische computers staat op maximaal en de computers hebben allemaal AVG free.

Het grootste probleem die van mijn zoon, tijdens het spelen op de Playstation 3 valt de verbinding ook vaak weg wat heel vervelend is. Ook de playstation heeft de nieuwste firmware.

Ook wonen wij niet op een plek waar nou heel veel huizen staan en zou ik het raar vinden als het lag aan de drukte op de channels.

In ieder geval bedankt voor de reacties tot dusverre.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan