Problemen met 3d kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

CCdutch

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2003
Beste mensen,

Het volgende is het geval. Ik heb een tijdje terug een nieuw moederbord en een nieuwe videokaart aangeschaft.
Het moederbord is er een van MSI namelijk de MSI K7N2G met nForce 2 chipset.
De video kaart is een ASUS V8440 GeForce 4 Ti 4400.
Nu het probleem:
Als ik hem gewoon standaard instaleer zonder de nieuwste detenators weinig problemen.
Als ik er een nieuwe driver van NVIDIA overheen zet (detenator) dan kan ik als ik geluk heb 5 min. spelen en stopt het spel ermee en krijg ik gewoon weer mij desktop te zien.

Ik heb werkelijk van alles geprobeerd maar krijg dit probleem niet opgelost.
Oh ja het systeem draait op windows XP Home Edition.
En als ik een detonator wil instaleren dan komt windows ook al met een melding dat dit geen gecertificeerd programma is en dat het systeem instabiel kan worden. (Dit geldt voor elke detonator die ik heb geprobeerd).

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen want ik vindt dit erg irritant en kost met te veel power van mijn video kaart.

(klein verschil 3Dmark 2001 se uitslagen: ongeveer 6500 punten zonder detonator, ongeveer 11000 punten met detonator)

Probeer het eens met de nieuwste DirectX versie (9.0b) te downloaden bij Micro$oft.

Beste Tiborv,

Ook dat heb ik geprobeerd en heeft ook niets geholpen.

De melding dat je drivers niet WHQL gecertificeerd zijn betekent dat Microsoft ze nog niet heeft goed gekeurt. Maar dit maakt allemaal erg weinig uit.

Uninstall al je drivers al eerst eens goed met het programma Nasty File Remover. Deze kun je vinden op www.guru3d.com

Als alle detenators goed weg zijn moet je de driver 30.82 eens proberen. Deze is ook van www.guru3d.com te halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan