Problemen met 3dmark03

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElemenT

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Ik heb de 2003 versie van 3dmark geinstalleerd, maar bij mij loopt het allemaal niet zoals het moet. De eerste test doorloopt hij goed, maar de tweede is erg zwaar. De pc heeft er veel moeite mee, en de frames rate dropt tot 6. Het gekke is dat het er helemaal niet mooi uitziet.

Het probleem komt echter bij de derde test. De pc start dan opnieuw en windows geeft aan dat het herstelt is van een ernstige systeem fout.
Ik weet dat de 2003 versie zwaar op de 3dkaart is gebaseerd. Ik heb een Radeon 9000 128 mb kaart. Niet een echte topper, maar met een score van 6790 met 3dmark 2001 en een pc2002 score van: cpu: 6047, memory: 4484 verwacht ik dat hij de benchmark, ondanks een slechte score, toch zou moeten kunnen doorlopen.

Iemand eng idee of er iets mis is met mijn pc?

Nieuwste drivers (Catalyst 3.1 dacht ik) en DirectX 9 geïnstalleerd?

Bedankt steve. Dirext 9 had ik al, maar de nieuwste drivers nog niet. Ik was er echter van overtuigd dat ik ze wel had, want die heb ik nog niet zo lang geleden geupdate.

Hij draait nu dus. Score 1001. Kan beter, maar nu weet ik het tenminste :)

Geen probleem.

En die score zal je enkel kunnen verbeteren met een andere videokaart, 3DMark03 kijkt bijna niet naar je systeem. Ik heb een Geforce 3 Ti 200 (gelijkwaardig aan de Radeon 9000) op zowat het beste systeem particulier verkrijbaar, en ik heb ook slechts 1098. Met een Radeon 9700 Pro had ik dan weer 4800.

Als ik C&C Generals speel, kan ik alle details aanzetten en ik kan de resolutie op maximaal zetten. Dit is toch een van de nieuwste en zwaarste spellen. Wat is het verschil dan met betere 3d-kaarten? Het spel ziet er dan toch hetzelfde uit, of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan