Problemen met aanhalingstekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coaster addict

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2004
Hoi,

Al een tijdje gebruik ik Word 2007, wat over het algemeen erg goed bevalt. Echter kom ik nu een probleempje tegen met aanhalingstekens: Normaal gesproken komen deze zowel voor als na een quote bovenaan te staan. Maar op de een of andere manier is het ineens zo ingesteld dat de tekens vóóraan nu onderaan staan. Heeft iemand enig idee hoe of waar ik deze instelling kan wijzigen?

Je moet eens kijken bij de instellingen door op het ronde logo linksboven te klikken en dan op de knop "Opties voor Word".

Dan naar het onderdeel "Controle" en daar de knop "Auto-correctie opties". Ik zie hetgeen jij beschrijft er niet bijstaan, maar je moet eens kijken bij de lijst van tekens die vervangen worden door andere tekens en of het gekrulde quote-teken links niet vervangen wordt door het gekrulde quote-teken linksonder. Doorloop dus even de lijst of er een dergelijke regel bijstaat.

Daar staat helaas niks bij. Overigens wat betreft wel even het vermelden waard: Het gebeurt alleen bij 1 lettertype (die ik schuin heb gezet), bij andere stijlen werkt het wel gewoon :)

Het zou kunnen dat het "gekruld links aanhalingsteken" bij die font gewoon de lage variant is en de hoge variant gewoon niet bestaat.

Er zijn een paar fonts waar je een openingsteken laag ziet; misschien is het handig als je aangeeft welk font je gebruikt.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan