problemen met aanmelden door Gt Gina.dll

• Onderwerp starter Onderwerp starter iwein
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iwein

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Ik probeerde het dll-bestand Gt Gina.dll. te verwijderen, maar dat lukte niet, het is wel verplaatst. Ik had de ernst van de zaak nog niet echt door, want de volgende keer dat ik mijn pc wilde aanzetten, kwam er volgende melding:
"Kan het dll bestand GT Gina.dll. niet laden, neem contact op met de systeembeheerder om dit dll bestand te laten vervangen of het originele bestand te laten herstellen."
Dit bestand is een bestand voor het aanmelden van een account. Deze mogelijkheid heb ik nu niet meer. Ik kan windows niet opstarten, ik kan enkel mijn pc herstarten, maar dan gebeurt weer hetzelfde.
Kan iemand mij helpen? Of kan iemand mij zeggen hoe ik een veilige modus kan starten??
Alvast bedankt

Veilige modus: tudens opstaren paar keer F8 toets indrukken

dat lukt niet met F8 er verschijnt iets waar ik verschillende keuzes heb, en waar ik niet erg veel van bergrijp. is er geen andere manier?

dat lukt niet met F8 er verschijnt iets waar ik verschillende keuzes heb, en waar ik niet erg veel van bergrijp. is er geen andere manier?
... en tussen die verschillende keuzes staat normaal vanboven 'veilige modus' of 'safe mode'

Of je zit in het Award biosbootmenu, dan zul je iets later op F8 moeten trommelen.

dat lukt allemaal niet, nergens kan ik een veilige modus opstarten, of iets anders doen, kan ik niet op een of andere manier het programma GT Gina.dll terug activeren? zonder op windows te moeten komen?

Trommel dan eens op F5, heb je niets met andere F toetsen te maken, gewoon tijdens het biosscherm en erna, er repeterend op drukken.

Dit probleem heeft te maken met de driver van de wireless usb-adapter van Linksys. Die zorgt er voor dat het bestand Gina.dll, een belangrijk bestand voor de Windows-aanmelding, wordt vervangen door GTGina.dll.

Met deze GTGina.dll. op je computer heb je geen Welkomstvenster meer en ook het snel wisselen van gebruikers is onmogelijk geworden.

Om dit te herstellen, doe je het volgende:

- Verwijder zowel fysiek als softwarematig je Linksys wireless usb adapter van je computer / Windows XP en herstart je computer;
- Verwijder alle software van deze Linksys wireless usb adapter;
- Ga eventueel naar systeemherstel en kies voor een datum vóór de installatie van deze wireless usb adapter;
- Ga naar de site van Linksys en download daar de nieuwste, juiste driver voor je wireless usb apdapter op een praktische plek, bijvoorbeeld je Bureaublad;
- Herstart je computer;
- Indien de foutmelding achterwege is gebleven, sluit dan de wireless usb adapter weer aan op je pc. Krijg je weer een foutmelding kijk dan eerst of je bovenstaande stappen correct hebt uitgevoerd en kijk dan op deze pagina ;
- Zorg ervoor dat je het apparaat koppelt aan de zojuist (op je Bureaublad) gedownloade driver;
- Herstart je pc.

Je hebt namelijk alleen de driver echt nodig, het gehele installatiepakket van Linksys is niet noodzakelijk, daarvoor heeft XP zelf zijn eigen wireless-functies.

Bovengenoemd probleem doet bij mij eveneens voor. De hierboven gegeven antwoorden zijn duidelijk maar toch heb ik een probleem. Ik heb op een tweede computer in de huiskamer met Windows ME edition. In de werkkamer Windows XP. Nu heb ik in de huiskamer eveneens Windows XP geinsalleerd, omdat ik weer met de router wil gaan werken. Bijhet opstarten krijg ik echter dezelfde tekst als hierboven. Maar de gegeven oplossing, die duidelijk is, helpt mij niet omdat ik niets verder krijg dan de bovenstaande mededeling. Ik heb wel GT Gina.dll op de computer in de werkkamer gedownload, maar hoe het verder moet weet ik niet.Wie kan mij helpen om G T Gina waar op de computer in de huiskamer gevraagd wordt over te brengen. De vermoedelijke oorzaak is geweest dat ik wel enige tijd een router geinatalleerd heb gehad, maar dat werkte niet.Vermoedelijk heb ik onvoldoende software van Linksys verwijderd. Wie helpt mij a.u.b. Vergeet echter niet dat ik al op leeftijd ben, dus graag stap voor stap. Bij voorbaat hartelijk dank.

Hoi !

M´n laatste post in die link !

Duidelijker kan ik het niet uitleggen !

Greetz,

Harry.

Heb ik al gedaan, maar ik kan zelfs de start niet aanklikken want het scherm is zwart, zwart en nog eens zwart met slechts die vermadelijde woorden als geschetst.
Ik heb de download voorlopig opgeslagen. Als Harry mij niet verder kan helpen is er dan iemand anders? Gaarne uw reactie.
Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan