problemen met activatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TBA

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Berichten
8
'lo iedereen,

Een tijdje terug had ik geprobeerd, omdat ik de traagheid van Vista zat was, om XP erop te zetten. Dom als ik was had ik geen back-up oid gemaakt en XP er gewoon overheen gezet, maar dat leverde nogal wat problemen op dus moest ik pc formatteren en een kale XP erop zetten. Dat leverde echter wat problemen op met de drivers dus besloot ik om dan toch maar weer voor Vista te gaan.

De Vista op mijn laptop was een gewone Home, en omdat het een Packard Bell laptop was had ik geen Vista cd's erbij zitten, en ook de recovery functie werkte niet ivm het formatteren. Via via had ik uiteindelijk weer een Vista cd, deze was een Home Premium. Ik zette deze erop, installeerde de drivers weer en alles deed het weer.

De problemen komen echter nu, want blijkbaar werkte ik met een zgn. 'trial' en ik krijg nu meldingen binnen dat ik mijn Vista nog moet activeren, en de code van de Home Premium die ik kreeg doet het niet meer. Op mijn laptop zit nog een Home code geplakt, dus dan moet ik denk ik een Home cd'tje krijgen en dan de code van mijn laptop gebruiken.

Vraag is, hoe kan ik Home er op zetten zonder weer de hele pc te moeten formatteren? Is het mogelijk Home Premium te 'downgraden' zonder al te veel gedoe?

Alvast bedankt.
 
ik denk niet dat het mogenlijk is om een legale versie van vista te verkrijgen/activeren zonder het originele besturingssysteem te installeren.

Je zal eens moeten kijken in het boekje van je computer dat je hebt meegekregen wat de toetsencombinatie is om de recovery partitie te bereiken.
 
@TS: dat gaat alleen lukken door opnieuw de versie te installeren die origineel op je laptop zat en dan ook de key van de laptop te gebruiken
 
En die recovery partitie werkt dus niet meer ivm het formatteren, en een cd had ik er ook niet bijgekregen (is namelijk een Packard Bell laptop).

Ik zou dan dus Home Premium er af moeten gooien, en gewone Home er op moeten zetten mbv een cd die ik van iemand anders kan krijgen, en dan de code gebruiken die op mijn laptop geplakt zit. Toch?

Maar hoe zorg ik er dan voor dat ik Home Premium eraf gooi zonder de hele harde schijf weer te moeten formatteren?
 
hoezeer ik je ook zou willen helpen om deze versie van jou te activeren, op helpmij worden illegale praktijken niet toegestaan...

Maar ik denk dat Packard bell echt wel een recovery partitie heeft(dat gaat volgens mij niet zomaar verloren door opnieuw te installeren) die je zou moeten gebruiken voor je gevalideerde versie van vista
 
Die recovery partitie doet het dus niet meer ivm het formatteren.

Hoe dan ook, dit is niet illegaal, ik heb immers een legale key op mijn laptop, alleen is deze voor Vista Home ipv Vista Home Premium. Ik wil alleen weten hoe ik Vista Home over een Home Premium kan zetten ZONDER daarvoor mijn HD te hoeven formatteren.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn weten gaat dat niet aangezien je een soort downgrade wilt doen en je kunt alleen upgraden.

En toch is het niet legaal want die key van je laptop is voor die laptop en niet voor een andere pc. Een key mag je maar 1 maal tegelijk gebruiken.
 
Die key gebruik ik ook voor mijn laptop, niet voor een andere pc, als dat nog niet duidelijk was.

Ok, blijkbaar kan ik dus niet downgraden, kan ik er dan voor zorgen alleen Vista er eerst af te gooien ipv de hele harde schijf? Zou ik dan een partitie met alleen Vista aan kunnen maken en enkel deze partitie kunnen formatteren?
 
tsja, wat je kan doen, is een nieuwe partitie maken. Dan maak je de C zo klein mogelijk (dus wat vista nodig heeft), en zet je je bestanden op de nieuwe. Wat ook kan, is al je bestanden op een externe schijf zetten (is een stuk makkelijker) en dan vista opnieuw installeren. Je kunt zo iig al je bestanden behouden; je kunt zo niet ook al je instellingen/programma's verwijderen helaas.
 
Hoi !

Als de partitie groot genoeg is kun je Vista Home gewoon installeren.

De al aanwezige bestanden worden in een map .old opgeslagen.

Na de Home-installatie kun je die naar believen verwijderen.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan