Problemen met ad-aware

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart-radeon9800

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Hallo,
Ik heb mijn computer laten scannen met ad-aware.
Nou geeft mijn computer na opnieuw opstarten de foutmelding 'kan bridge .dll niet vinden' of iets in die geest.

Ik heb al geprobeerd om systeem herstel te doen en dat lukte. Geen foutmelding meer.

De volgende keer weer op spyware scannen en weer het zelfde verhaal.

Om telkens systeemherstel te doen is voor mij geen oplossing.

Wie weet de oplossing??

Gr. Bart

Kijk even Hier

Je moet nml een hijacklog plaatsen, bridge.dll is aware die je moet verwijderen.

groetjes speedtouch

Kan bridge.dll niet vinden
Het klinkt als een tegenstelling, maar Windows behoort het bestand brigde.dll niet te vinden, want het hoort er niet op thuis. Dat Windows er toch naar vraagt, betekent dat je getroffen bent door ad/spyware. De waarschuwing “kan bridge.dll niet vinden” ontstaat omdat het bestand is verwijderd of is verplaatst terwijl er in het Register wel een verwijzing naar staat.

Hoe te handelen? Je opent je Register door onder start regedit uit te voeren. Let op: voordat je wijzigingen aanbrengt in het Register dien je altijd het huidige te exporteren voor het geval je foute aanpassingen maakt. Zoek naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\explorerBrowser Helper Objects\{9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF}. Daarnaast haal je de waarde "Systray"="" weg bij de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Verwijder tot slot de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Uninstall\bridge. Sluit de registereditor en herstart de computer. Als je twijfelt, dan kunt je het Register doorlopen met de zoekfunctie
bron planet

Hoe exporteer ik het register

Geplaatst door juno
Het klinkt als een tegenstelling, maar Windows behoort het bestand brigde.dll niet te vinden, want het hoort er niet op thuis. Dat Windows er toch naar vraagt, betekent dat je getroffen bent door ad/spyware. De waarschuwing “kan bridge.dll niet vinden” ontstaat omdat het bestand is verwijderd of is verplaatst terwijl er in het Register wel een verwijzing naar staat.

Hoe te handelen? Je opent je Register door onder start regedit uit te voeren. Let op: voordat je wijzigingen aanbrengt in het Register dien je altijd het huidige te exporteren voor het geval je foute aanpassingen maakt. Zoek naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\explorerBrowser Helper Objects\{9C691A33-7DDA-4C2F-BE4C-C176083F35CF}. Daarnaast haal je de waarde "Systray"="" weg bij de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Verwijder tot slot de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Uninstall\bridge. Sluit de registereditor en herstart de computer. Als je twijfelt, dan kunt je het Register doorlopen met de zoekfunctie
bron planet

Hoe exporteer ik het register

Geplaatst door juno

bron planet

HOE EXPORTEER IK HET REGISTER??????

doe maar gewoon die hijack log inzenden zoals speedtouch je adviseerde want als je zelf in het register gaat kl***en terwijl je er geen verstand van hebt kun je grote schade aan je pc veroorzaken.

Laatst bewerkt:
Probleem Opgelost

Gelukt!!!!

Bedankt voor jullie oplossingen!

Ik zal ook ff zeggen hoe ik het heb gedaan:

gewoon met hijackthis het bestand bridge.dll aanvinken en dan vraagt hij of het verwijderd mag worden. Ja, uiteraard en dan pc opnieuw opstarten en weg met het probleem!!!

Nogmaals bedankt:D :cool: :thumb:

bart,

Wees wel voorzichtig met het fixen, als je twijfelt plaats dan gewoon een hijacklog op het forum in de juiste sectie.

De fix van de bridge.dll heb je goed gedaan :thumb:

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan