problemen met antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquiuno

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
hey,
Wij hebben een probleempje met XP - Anti - virus 2011. het programma meldt dat we 25 waarschuwingen op virussen hebben. Het probleem is dat we die niet kunnen verwijderen. we kunnen er zelfs geen ander antivirus zoals avg erop zetten of panda ( wat ik al heb geprobreerd kan iemand mij helpen. er staat gewoon XP op.
Met vriendelijk groeten Aquino en alvast bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Hoi,
kijk even hier en hier en klik op de link in m'n handtekening hier beneden.

Laatst bewerkt:
kan ik die graties downloaden?
hoe moet ik die downloaden?

Laatst bewerkt:
Wat wil er precies niet lukken? Als je het bestand downloadt kies dan voor "opslaan als.." en hernoem het bestand naar b.v. whatever.exe
Sla het op op je buroblad en update het eerst. Wil het nog niet lukken start dan op in de veilige modus met netwerkmogelijkheden (meestal F8 trommelen tijdens de boot) of download het bestand via een andere pc en dan via stick enz.

Laatst bewerkt:
Het programma te downloaden maar moet morgen terug proberen het probleem is niet op mijn eigen pc maar van iemand anders

Probeer anders alle belangerijke bestanden op externe harde schijf te zetten als je die hebt en zet windows erop nieuw op meteen alles virus vrij :)

@swimba
Welkom op Helpmij
Probeer een zinnig antwoord te verzinnen. Als we dit advies op de home-pagina van Helpmij zouden zetten dan zou dit forum, en ieder ander forum trouwens, overbodig zijn.

hey,
ik zit nog altijd vast met dat probleem. Ik niets van internet downloaden. Of programma's van configuratie openen.
Is FTC een oplossing en hoe moet ik het gebruiken?
ik heb mbam ook gedownload maar vragen alletwee met welk programma ik het moet openen kna iemand mij verder helpen

Laatst bewerkt:
Heb je het al in Windows veilige modus geprobeerd (het voorstel van Mik Zjegger in post #7)?

Een andere mogelijkheid is om gebruik te maken van Hiren's BootCD. Op deze CD staan diverse antivirus en antimalware programma's.

De CD is hier te downloaden:

http://www.hirensbootcd.org/download/

Het is een ISO die je op een CD moet branden. Start de computer vanaf de CD-ROM en kies voor Mini XP. Als die opgestart is kun je de PC laten scannen.

Het enige nadeel is dat MBAM niet werkt op Mini XP. Maar er staan genoeg andere programma's op.

Laatst bewerkt:
Hey Aquiuno,

Dit is een makkelijke hoor ,maar je moet wel even zelf zeg maar handmatig gaan doen.

Goed, je anti-virus laat je 25 meldingen van een virus infectie of virus onderdelen zien en deze kunnen niet verwijderd worden.

(Dat je er geen andere anti-virus programma er bij kunt zetten ligt uit eigenlijk wel weer voor de hand omdat het voor een virus programma het dan weer vrij normaal is dat hij zich gaat beschermen tegen de anti-virus programma's ,dus dat is niet zo intresant want dat er een actieve infectie is was al duidelijk omdat je anti-virus de infectie en/of de virus onderdelen niet kan verwijderen.)

Toch heeft de anti-virus je kunnen helpen door dat hij 25 bestanden heeft gevonden die bij een virus progamma horen of geinfecteerd zijn daardoor en je weet dus waar ze staan.

Dit is een spelletje dat voor zo'n ruim 80% of 90% van uit het internet word gespeeld.
En daarom kan het handig zijn dat je geen internet conectie er bij gaat gebruiken omdat een virus programma van uit het internet kan worden bestuurd en een internet conectie hem dan ook een bescherming zal geven.

Door je pc in de veilige modus op te starten (zonder netwerk ondersteuning enz) wordt je windows alleen met het noodzakelijke opgestart zodat je de virus/infectie zo mogelijk kans geeft.
En kun je met behulp van een tool als Process Explorer (handig voor .dll bestanden) en KillBox om de in-use files te verwijderen.
Zo verwijder je ze alle 25 die door anti-virus gevonden zijn.

Belangrijk is dat je niet vergeet om eerst te kijken om welke bestanden het gaat om zeker te zijn dat er niet een zeer belangrijk systeem bestand om windows te laten werken bijvoorbeeld door code-injection door een virus is geinfecteerd.
Dat betekend dat je zo'n systeem bestand meteen na verwijderen door een schone systeem bestand moet vervangen.

By the way ,ik denk niet dat het erg veel zin zal hebben tenzij je een erg slechte anti-virus zou hebben om er een nog één er bij te gaan zetten ,het lijkt me dat die andere anti-virus dan ook tegen het zelfde gaan aan lopen.

En het verwijderen natuurlijk weer opnieuw de pc met de anti-virus door laten scannen.
Het is niet zo heel zeldzaam dat er daarna weer een andere virus of de onderdelen daarvan gevonden worden.

Met vriendelijke groeten van Ragdoll

hey, het probleem is intussen opgeslost. Er waren een aantal onnoidge bestanden verwijderd. en computer deed terug alles normaal.
Het moet wel opnieuw worden geinstalleerd.
alvast bednkt voor de hulp iedereen

ik heb ook wel eens zo'n probleem gehad,
toen heb ik in veilige modus opgestart met netwerk mogelijkheden en een online scan van bit defender gedaan :thumbs:
dit werkte perfect!

(misschien voor de volgende keer een idee?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan