problemen met Asus moederbord m2n-te/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

palmtopguy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2010
Berichten
3
Mijn broertje kwam met het probleem dat zijn pc het in een keer niet meer deed en heb hem nu bij mij thuis om te kijken wat er aan de hand is.
Inderdaad een vaag probleem.
Een lydl pc met een Asus m2n-te/s rev1.02g board en 2 gig aan kinston memory nvidia 256mb videokaart en een 500 gig harde schijf.
Geen rare configuratie niks.
De PC start hoorbaar op en ik hoor de harde schijf even ratelen. Geen piepjes van memory defect (speaker aangesloten) en procs lijkt goed op te starten. Maar er is geen post, ik zie ook de bios niet opkomen.
Heb 1 van mijn power pc's gepakt en de video kaart, geheugen en hardeschijf geswopped maar ik blijf geen post houden.
Lampje van het moederbord brand en ik heb echt geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Ik heb er ook een wat zwaardere poweradapter op aangesloten (coolermaster 450 zat een 350 wat in) maar ook geen oplossing.
Iemand enig idee, ik zie werelwijd dat er precies zo'n zelfde issues zijn, maar nooit wat het probleem is of de oplossing.....
Hoop dat jullie kunnen helpen.
Ps ik heb alle kabeltjes al een keer erin eruit gehad, en heb de cmos batterij vervangen en eruit gehad.
 
geen post duid meesstal op een defect mobo of cpu.

Al het andere heb je al uitgesloten. Is hiervoor niets opgevallen of gedaan??
(bios update, andere koeler of iets dergelijks?)
 
Laatst bewerkt:
niets raars ontdekt

Nee geen update, de koeler werkt wel normaal en het moederbord laat wel het groene activiteits lampje zien....ok zal de cpu eerst vervangen (heb hier nog eentje liggen die op dit moederbord past en anders moederbord vervangen....
thnks
 
heb je trouwens al gechecked of de monitor niet kappot is ? :p
Je weet maar nooit
 
yep

jazekers, heb 2 verschillende getest, 1 waar ik mijn laptop als 2de scherm gebruik en nog een aparte tft die op 2 andere pc's aangesloten zijn :-(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan