problemen met AVI (vids:mjpg) en .MTS files van Canon

Status
Niet open voor verdere reacties.

voorde

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Probleem 1

Als ik .AVI file van mijn Canon IXUS probeer af te spelen start Irfanview op met de boodschapkrijg ik de boodschap:

Video niet beschikbaar. Kan decompressor vids:mjpg niet vinden. Je hoort wel het geluid.

Probleem 2

Pogingen Canon Legria HF200 .MTS files af te spelen geven de boodschap: Windows kan het volgende bestand niet openen. Doortakken naar Windows Media Player of Irfanview levert niets op.

Ik denk dat beide problemen te maken hebben met ontbrekende of niet goed geinstalleerde codecs, maar ik heb geen ervaring met hoe je zoiets oplost.

In heb Windows Media Player 11 en Irfanview geinstalleerd. Graag jullie/uw help! Bij voorbaat dank.

Probleem 1

Als ik .AVI file van mijn Canon IXUS probeer af te spelen start Irfanview op met de boodschapkrijg ik de boodschap:

Video niet beschikbaar. Kan decompressor vids:mjpg niet vinden. Je hoort wel het geluid.

probeer vlc eens te downloaden http://www.videolan.org/vlc/

Probleem 2

Pogingen Canon Legria HF200 .MTS files af te spelen geven de boodschap: Windows kan het volgende bestand niet openen. Doortakken naar Windows Media Player of Irfanview levert niets op.

Ik denk dat beide problemen te maken hebben met ontbrekende of niet goed geinstalleerde codecs, maar ik heb geen ervaring met hoe je zoiets oplost.

In heb Windows Media Player 11 en Irfanview geinstalleerd. Graag jullie/uw help! Bij voorbaat dank.

Gewoon de AVI extensies vervangen naar MPG. En dan werken ze als het goed is wel !:thumb:
Bijvoorbeeld > "Video1.avi" wordt dan > "Video1.mpg"

Mocht dat niet lukken kun je altijd een ander progamma installeren zoals o.a. VLC of dergelijke.
Succes!

Laatst bewerkt:
mpg relabeling tinkywinki

Hallo @ tinkywinki,

Na het uitvoeren van het recept, nog onveranderd de boodschap:

Video niet beschikbaar. Kan decompressor vids:mjpg niet vinden.

en goed geluid.

=========================

Hallo @ baws,

vlc laat alleen het eerste beeld van de film zien en blijft dan hangen. met de schuifknop zie je statische beelden van het vervolg van de film - met schaakboerden - maar tot een bewegend filmpje komt het niet.

bijna goed

De Ixus-filmpjes gaan nu goed.

Bij de .MTS files af en toe een schaakbordje; het geluid is klaar als het beeld nog een tijd te gaan heeft en het geluid kraakt af en toe.

Tot zover dus een hele verbetering; bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan