problemen met back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daeldel

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2012
Berichten
9
Hello,

sedert een paar dagen lukt het maken van een back-up niet meer.
Ik krijg na ong 50% steeds deze melding:
"kon de schaduwkopie niet lezen op een van volumes waarvan een back-up wordt gemaakt. Controleer de gebeurtenislogboeken op relevante fouten."

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt
Tony
 
Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Welk OS gebruik je en waarmee wil je de Backup maken ? Staat er een fout nummer bij ?
Graag wat meer info.
 
Laatst bewerkt:
OS = windows 7, back-up gemaakt met windows back-up naar externe harde schijf

ik krijg geen rechtstreeks fout nummer, maar via wat verder zoeken kom ik uit op 0x81000037

misschien helpt dat?
 
Je moet even doorlezen en naar de stap voor stap uitleg gaan
 
Ik heb dat "zwart blad" ook voor mij, maar begrijp niet wat ik daar mee aan moet.

Bij het nogmaals proberen van een back-up krijg ik nu:
de bewerking is mislukt vanwege een apparaatfout op de bron of het doel. Voer CHKDSK/R uit en probeer opnieuw.

Zegt U dit iets?
 
En heb je dat al gedaan ?

Typ dus weer CMD en dan CHKDSK/R

Het kan zijn dat je opnieuw moet opstarten, hij voert dan de controle uit en daarna nogmaals proberen.
 
Hartelijk dank,

ik begin het een beetje te begrijpen en ben momenteel de externe schijf aan het controleren, maar dat duurt blijkbaar een tijdje.
Zal seffens de computer schijf bewerken.

Ik hou U zeker op de hoogte.
 
Tja, bij cmd en chkdsk zegt hij dat ik niet gemachtidg ben.
Ik dien dit hulpprogramma met de nodige bevoegdheden uit te voeren.

Daarnaast krijg ik nu de code 0x80070057 wanneer ik wil back-uppen. Het word steeds erger....
 
Ja inderdaad, maar ik heb een chkdsk kunnen uitvoeren via mijn computer, eigenschappen en extra => schijf controleren. Geen problemen gevonden.
 
Ik heb zojuist een back-up kunnen maken, het enige wat ik raar vind: op de harde schijf staat als datum van de back-up 20/12/2012 tot 21/12/2012 en "slechts" 11GB. Maar overigens is blijkbaar alles toch goed verlopen.
 
Dan heb je een incrementele Backup gemaakt wat zo veel wil zeggen dat hij alleen de wijzigingen meeneemt in de Backup. Hij maakt niet telkens een volledige Backup wat ook niet nodig is natuurlijk.

Blij dat het opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan