Problemen met beeld krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

N3v3rgot

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2012
allo iedereen,

Ik heb een probleem en voordat ik een hele nieuwe processor en moederbord ga kopen vraag ik het hier eerst even. Het probleem is, ik starte mijn computer op en zag tot mijn verbazing dat ik geen beeld kreeg op mijn scherm. Windows start wel op alle ventilatoren werken wel dus, ik dacht dat mischien de kabel los zat dus die duwde ik even aan en starten mijn computer opnieuw op. Toen ik mijn computer weer aan deed kwam de systeem check bliep later dan normaal. Het beeld deed het weer niet dus heb ik mijn computer weer uit gedaan denkende dat het mischien mijn videokaart kon zijn. Ik heb deze in een andere computer gestopt en zag dat die wel werkte. Wie weet of er iets mis is met mijn moederbord of processor. Ook hoorde ik een geluid alsof er een vonk oversprong. Maar ik heb geen idee waarvan die kwam, ook rook ik niks.

Specs:

Niet OCed
cpu: AMD Athlon II X2 250 3.0ghz
Moederbord: Gigabyte GA-M61PME-S2P (socket M2) (rev 1.0)
Videokaart: Nvidia gt 520 (nieuwste drivers)
Ram: 4gb, 2 verschillende merken ddr2 800mhz draaiende op 640 mhz <-- niet zeker

Als het moederbord stuk is, is dit dan een goede oplossing voor een reguliere computer?
AMD Phenom II X4 965 3.4ghz BE + Gigabyte GA-78LMT-USB3
Zelf heb ik thuis al 16gb ddr3 ram en een ATI HD 7950

Alvast bedankt,

Lucas

Laatst bewerkt:
Windows zal echt niet werken indien alleen de devices en ventilatoren aan gaan, de voeding is dan het enige wat werkt.
Eerst zonder voeding de powerswitch een paar keer indrukken en een bios reset doen met de clr_cmos jumper om mee te beginnen.

Zonder geheugen, videokaart en de devices eraf opstarten, krijg je nu een reeks bios beeps en welke?

Nou kijk, windows start wel op, want ik hoor het geluid van windows als je bureaublad word geladen.
Dus opstarten doetie wel. Maar ik krijg dus geen beeld

Monitor werkt gewoon op mijn broers computer dus daar ligt het denk ik niet aan.

Windows werkt, monitor is goed, videokaart ook, alles werkt dus.
Indien de processor of moederbord niet zou werken start windows ook niet.

Zet er eens een andere voeding in om dat te proberen.

Pardon, maar waneer werd er gezecht dat de Videokaart ook goed was?
Als dit inderdaad het geval is, Componenten van het moederbord I.E PCI, PCI-E SATA, etc. kunnen ook stoppen met werken door vele soorten mogelijke oorzaaken.

Ikhad ongeveer deze zelfde symptomen op mijn vorige PC, bleek dat mijn PCI-E het nietmeer deed.
aangezien al mijn andere hardware op mijn nieuwe moederbord het perfect doet ga ik er van uit dat dat inderdaad de conclusie was.

Helaas heb ik hier geen Directe antwoord op, mijn excuses hiervoor.

MVG.

~peanut.

Ik ben er nu dus achtergekomen dat mijn videokaart steeds los gaat, Kan het zijn dat het blauwe klemmetje dat de kaart (ook) in het slot houd verslapt is?.

Ik zou zeggen, dat maakt niet zo heel erg veel uit.
Ik zou aanraden het nog even dubbel te checken of hij wel goed vast zit.
Of uw van moet extreem intensief werken...?

Ik heb laatst mee gekregen dat sommige computer winkels iets hebben waarme ze de PCI-E (videokaart) kunnen meten, of hij het wel doet.
Neem voor de zekerheid ook je kaart mee.

MVG.

~peanut.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan