Problemen met beeldscherm, vermoedelijk door videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

timanov

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2012
Dag allemaal,

Ik heb een 3 jaar oude Acer Aspire 5520G laptop met Windows 7 32x en heb het volgende probleem.
Bij het opstarten van Windows is er niets aan de hand, maar zodra ik afbeeldingen of video's bekijk, verschijnen er groene stilstaande strepen op het scherm en loopt de laptop vast. Ik vermoed daarom dat het te maken heeft met de videokaart.
Bij opstarten in veilige modus zijn er geen problemen.

Ik heb geprobeerd om de drivers voor de videokaart opnieuw te installeren, maar op de website van Acer zijn enkel drivers voor Windows 7 64x te downloaden. Daarom op de website van Nvidia gekekeken, maar hier kan ik niet achterhalen welke driver ik nodig heb.

Weten jullie of dit probleem nog op te lossen is?
Of is mijn videokaart gewoon kapot en kan ik alleen een nieuwe laptop kopen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb maar 1 ding als je een driver zoekt download dan Uniblue Driverscanner codes kan je op youtube vinden Porduct Code niet kopieren en plakken

Wat coenraad zegt.
De drivers voor die laptop zijn bij Acer beschikbaar van Windows XP t/m Windows 7 x64, met alles dat er tussen in zit in x32 en x64 uitvoering.

Hallo

Volgens mij is er hier veel meer aan de hand.

Dit model is berucht , indien deze oververhit , dat de g.p.u/motherboard chipset loskomt van het motherboard.

Indien deze laptop +/- 3 jaar oud nog nooit eens stofvrij is gemaakt , dan is het met deze symptomen zo goed als zeker bingo.

Deze herstellen is niet zo veel werk (zuiver maken , reflow , koeling modificeren , etc ...) , maar zal nooit meer zo robuust zijn als voorheen.

Deze op regelmatige basis eens zuiver (stofvrij) maken had dit kunnen voorkomen.

Hoe je dit kunt doen heb ik reeds ettelijk malen gepost.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Dank Argideus voor het programma. Handig om alles bij te werken.
De laptop lijkt iets stabieler bij het kijken van afbeeldingen, maar bij video's blijft hetzelfde probleem bestaan.

VDK_P: Ik heb denk ik 2 keer stofvrij gemaakt met behulp van zo'n spuitbusje.
Bedankt in ieder geval voor je tip, zal vanavond nog eens verder proberen.

Hallo

"Ik heb denk ik 2 keer stofvrij gemaakt met behulp van zo'n spuitbusje."

De meeste van die persluchtflesjes geven niet genoeg druk/debiet om deftig een heatpipe radiator of ventilator zuiver te maken.

Probeer dit te doen d.m.v. luchtdruk "compressor".

Of ... open deze laptop , en controleer visueel of er veel stof aanwezig is "binnenzijde radiator".

Veel demonteerwerk is er niet bij dit model.

Persoonlijk hoop ik voor u , dat ik ongelijk heb ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan