problemen met beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

rschouten

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2013
hallo,

ik heb al een tijdje problemen met mijn beeldscherm. het begon er mee dat de computer als hij een tijdje aan stond vanzelf zijn resolutie aanpaste, dit was nog niet zo'n groot probleem, later kwam er ook bij dat het beeld een stuk opschoof en er aan de ander kant weer bij kwam, vaak flikkerde het beeldschem dan ook. na even opnieuw opstarten is het dan weer verholpen maar het is toch vervelend, toen hebben we nieuwe drivers geïnstalleerd maar een tijdje hierna deed het beeldscherm het helemaal niet meer.

mijn vermoeden is dat dit probleem toch in de computer zelf zit. als de computer moest laden werd het flikkeren anders. de computer werkte met ander beeldscherm ook niet en het beeldscherm wel op een andere computer. en altijd geld: bij opnieuw opstarten doet hij het weer.

beeldscherm: acer p236h
computer: acer X1430

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
standaard zet ik hem op 1600*1200.
volgens mij zakt hij dan naar 800*600,
ik heb al heel wat zitten rommelen, maar in die instellingen kan ik niets vinden.

Rechtermuisknop op het bureaublad, kies dan aan persoonlijke voorkeuren aanpassen. Klik vervolgens op het woord beeldscherm en dan op Resolutie aanpassen.

Even een tip zet de resolutie niet te hoog maar 800*600 dit is toch wel zeer minimaal. In principe moet dit toch wel hoger kunnen.

Laatst bewerkt door een moderator:
als de resolutie anders staat pas ik die gewoon weer aan.
maar helaas is dat niet het enige probleem, het beeld valt aan een kant weg en komt er aan de andere kant weer bij en het laatst reageerde hij helemaal niet meer.

het zit hem niet in de resolutie, dat is 1 van de dingen die soms ineens veranderen,

en volgens woord ik verkeerd begrepen,
standaard zet ik de resolutie dus op 1600*1200(op zijn hoogst dus)
maar soms staat hij zomaar ineens op 800*600(zijn laagst)

ik heb net nog even zitten kijken, standaard bij opstarten staat hij op 1920*1080. dat hoort dus
soms schiet hij naar 1600*1200 en soms naar 800*600, dus dat 1600*1200 dat klopte dus niet!

hij was net dus weer versprongen,

ik ging net naar configuratie scherm - beeldscherm - schermresolutie - gevarieerde schermresolutie - beeldscherm - eigenschappen - details en hij schoot in een keer weer goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan