Problemen met beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silversun84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
Beste

Sinds enkele weken heb ik een probleem met mijn beeldscherm.
Kort even de situatie schetsen:

- Ik heb een laptop HP Probook 6570b van mijn werkgever. Hierop is sinds enkele weken (net voor de problemen) Autocad Civil 3D geïnstalleerd, en een RAM-geheugen van 8GB geplaatst.
- Kort daarna zijn de problemen opgedoken. Bij mijn aanmeldingsscherm (gebruikersnaam+wachtwoord) heb ik onderaan rechts een zeer grote paarse vlek als ik schuin over het scherm kijk. Deze verdwijnt bij het bureaublad.
- Mijn icoontjes en beeldscherm is veel lichter (mapjes zijn bijna wit ipv geel, de blauwe ribbon van Word is zeer licht blauw,...)
- Mozilla Firefox opent voortdurend aan een veel groter percentage. Groot lettertype,.. ongeveer 150%.
- Sommige websites openen in een andere weergave.

Recent na de problemen heb ik een systeemherstel uitgevoerd, waarna alles terug opgelost was. Jammer genoeg was de personalisering van Autocad Civil 3D ook volledig verdwenen. Dus heb ik de systeemherstel ongedaan gemaakt. Deze personalisering en instellingen hebben 2 dagen in beslag genomen door de verkoper.
Wat me opviel was dat, na de systeemherstel, mijn laptop onmiddellijk terug windows updates installeerde.

Is het probleem misschien te wijten aan een windows update?

Alvast bedankt.

Pieter

Hallo Silversun84. Kennelijk is er iets niet goed gegaan bij de verkoper. Opnieuw installeren of updaten van het stuurprogramma voor de video adapter. Ik denk een hardware probleem. Ik denk dat je naar de shop moet. En ik denk ook niet dat het probleem van de updates is. Als er updates zijn geweest en je hebt systeemherstel gedaan dan komen die updates weer terug.

Zou best kunnen dat er ook een driver voor de grafische kaart is geupdated, soms werken die niet goed, probeer eerst dat te bekijken bij de updates en zo ja, doe een driver rollback via apparaatbeheer of haal installeer de driver van de drivers cd van de lap of haal hem op bij de fabrikant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan