Problemen met beeldweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerro

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Hallo,

Ik heb hier een PC staan die geen beeld wil geven. Alles gaat aan, ventilators draaien, harde schijf gaat aan, lichtjes gaan aan e.d. maar geen beeld. Ook geen BIOS oid. Helemaal niets

Wat ik al heb gedaan
#4 verschillende werkende TFT's/CRT's geprobeerd
#RAM in een ander slot
#ander RAM geheugen geprobeerd
#Alle componenten los (DVD speler, HDD)
#Videokaart in het PCI-E slot
#Nieuw moederbord erin
#Andere nieuwe voeding erin.
#Andere processor
#Andere koeler van de processor

Zoals je ziet heb ik bijna de hele kast verwisseld.. behalve de behuizing. DVD speler heb ik los gehad en werkte ook neit dus kan niet daar aanleggen. PC heeft het 2-3 jaar altijd goed gedaan dus het is ook geen verkeerde samenstelling van hardware.

Ten einde raad. Wie o wie heeft nog een troubleshoot optie voor mij over? :shocked:
Bvd,
Jerry

Hoi !

Mobo weer uitbouwen, alles eraf halen, alleen CPU + koeler laten zitten, mobo op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten, nu proberen op te starten d.m.v. het kort doorverbinden van de 2 pinnen waaraan normaal de opstartknop mee verbonden is.

Hoor je bios-beeps ?

Zo nee, mobo defect, of CPU niet correct gemonteerd of niet geschikt voor mobo, of CPU defect.

Wel beeps: een geheugenmodule plaatsen, proces hierboven herhalen.

Wel beeps ?

Graka plaatsen, etc. etc.

Zo kom je erachter waar het probleem zit.

Greetzz,

Harry.

Greetz,

Harry.

Nee geen bios beeps
moederbord, proccesor en koeler alle 3 al vervangen door nieuwe (geen 2e handse).
graka werkte ook niet had ik ook al getest.

Uitbouwen en op houten ondergrond nog niet gedaan.. zal zo eens kijken. Ben nog steeds op zoek !

Hoi !

Zeker weten dat CPU wel ondersteunt wordt door het mobo ?

Greetz,

Harry.

PC heeft 2-3 jaar gedraaid, dus ja.

Processor: E8400
Moederbord: DG33PJ

Hoi !

Zegt niets, mogelijk heb je eerst 'n bios-update nodig, je hebt immers 'n nieuw mobo aangeschaft.

Kijk even op de site van de mobo-fabrikant of: De 8400 inderdaad ondersteunt wordt en zo ja, vanaf welke bios-versie.

Zo nodig bios (laten) flashen.

Greetz,

Harry.

.

Ik had 0,0% beeld. Dus flashen gaat een beetje moeilijk als je niet eens bios kan zien. ik kreeg helemaal niets.

enfin, ik heb alles in een andere kast gebouwd en ben tot de conclusie gekomen dat het "reset-led-kabeltje" een fout gaf en er voor zorgde dat hij continue ging resetten oid. Kabeltje los gehaald en nu maar verder zonder reset knop :P

Bedankt voor het meedenken! :thumb:

Hoi !

Had je dus ook ontdekt als je direct het spul had uitgebouwd !

Als ik hier PC's bouw hang ik het mobo + CPU + koeler + geheugen altijd even voordat ik het inbouw aan 'n voeding, dan wseet je dat faar geen fouten zitten en is en ewvt. later probleem eenvoudig te lokaliseren.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan