Problemen met bepaalde sites.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipjeBurum

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Berichten
8
Bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=287253

Ook ik heb sinds een week een zelfde probleem, geen MSN/Microsoft gerelateerde pagina's en nog een hoop andere. Postbank geeft bij ping ook lostboys. Mijn Postbank werkt bv dan wel weer...

In eerste instantie gescant op allerhande rotzooi, maar niks gevonden... firewall aan/uit geen zin. Uiteindelijk maar een fresh install (was toch al een keer nodig), maar dat lost het probleem niet op.. Alle tips en tucks en adviezen van diverse forums al geprobeerd, maar dat helpt allemaal niet....

Begin toch een beetje wanhopig te worden zo langzamerhand, dus wie geeft de gouden tip!

Net @home gebeld en die houden het (uiteraard, had niet anders van ze verwacht) toch op een lokaal probleem

Dank voor de reacties alvast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
pingen van postbank lukt mij ook niet. bereiken wel.
Ze hebben blijkbaar de ICMP uitgezet.

Zou postbank bepaalde ranges blokken zodat jij er niet bij kan komen? Probeer het eens met een andere proxyserver.
http://www.publicproxyservers.com/
 
uhmzz waarom een proxy server gebruiken?? Maar goed ook dat geeft geen resultaat.. Als het ook maar om één site zou gaan.. maar kom er steeds meer tegen die gewoon niet te bereiken zijn..

Zag op dit forum meer van dit soort problemen staan... ook daar is nog niet echt een oplossing naar voren gekomen (behalve de router gevallen dan)

Ga binnenkort systeem es aan een andere verbinding hangen, vermoedt toch dat @home de oorzaak is.

Het probleem beperkt zich overigens niet tot websites, maar ook messenger en hotmail synchronisatie in outlook werken niet meer..
 
heb je ie7?
ff terug zetten naar ie6 of je dan hetzelfde probleem hebt..
heb je ie6, alle instellingen terug zetten.
@home heeft gelijk ermee dat het een lokaal probleem is.
opstarten in veilige modus kan ook helpen, mischien dat je virusscanner de websites tegenhoud.

dus tijdens opstarten f8 ingedrukt houden, en dan opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden

suc6!!


(ik lees net andere forums waaruit blijkt dat @home een blokkeerde ip-range heeft op sommige sites.. controleer of dit ook bij jou het geval is. Check andere topics voor meer info hoe)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem beperkt zich overigens niet tot websites, maar ook messenger en hotmail synchronisatie in outlook werken niet meer..

Dit ligt niet aan jou. Het schijnt dat outlook dit helemaal blokkeerd heeft... heb dit ook probeerd, ook met incredimail.. en hij blijft zeggen dat het niet kan.. wat ik ook probeer..
 
heb je ie7?
ff terug zetten naar ie6 of je dan hetzelfde probleem hebt..
heb je ie6, alle instellingen terug zetten.
@home heeft gelijk ermee dat het een lokaal probleem is.
opstarten in veilige modus kan ook helpen, mischien dat je virusscanner de websites tegenhoud.

dus tijdens opstarten f8 ingedrukt houden, en dan opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden

suc6!!


(ik lees net andere forums waaruit blijkt dat @home een blokkeerde ip-range heeft op sommige sites.. controleer of dit ook bij jou het geval is. Check andere topics voor meer info hoe)

Dag Michel,

Nee, heb geen IE7 en gebruik standaard firefox. Heb na diverse dingen geprobeerd te hebben windows opnieuw geïnstalleerd. Er vanuit gaande dat het probleem met een frisse setting opgelost zou zijn. Dat blijkt dus niet het geval. Vandaar dat ik de oorzaak bij @home zoek/zocht.

Zal eens even gaan zoeken naar de topics waar jij het over hebt. Data/locatie?

Het outlook verhaal is een resultaat van bovengenoemd probleem. Hiervoor werkte dit dus wel... Outlook geeft ook een melding dat servers niet te bereiken zijn. Dat klopt ook wel, omdat geen enkele msn site te bereiken is. Net zoals messenger en streaming met mediaplayer niet werken. (en daarnaast nog een hoop andere sites)

Oorzaken als virusscanner en firewall, of andere software die moeilijk doet zijn uit te sluiten, even als de settings van de verbinding. Kan immers wel deze en groot aantal andere sites bereiken.

Ben dus nog steeds op zoek naar de gouden tip!

groet
 
Ben net even gaan kijken naar het ip block verhaal en dat kom je dus op meerdere forums tegen... o.a. hier

Vooral vanaf tweede pagina begint het 'leuk' te worden.

denk dat ik me nu ook maar tot slachtoffer van de dynamische ip adressen ga rekenen.. Morgen @home maar eens bellen of ze mee een nieuw adres kunnen geven
 
Ben net even gaan kijken naar het ip block verhaal en dat kom je dus op meerdere forums tegen... o.a. hier

Vooral vanaf tweede pagina begint het 'leuk' te worden.

denk dat ik me nu ook maar tot slachtoffer van de dynamische ip adressen ga rekenen.. Morgen @home maar eens bellen of ze mee een nieuw adres kunnen geven

Daar hoef je niet voor te bellen, even het modem een half uur van de stroom af halen weer aansluiten en je hebt een nieuw IP.
 
Dat schijnt bij @home niet zo te werken, omdat de dynamische ip adressen niet volledig dynamisch zijn. Het fijne weet ik er ook niet van..

Volgens @home zou dat wel zo moeten. Bij elke nieuwe sessie zou je een nieuw adres moet krijgen. vandaag twee updates gehad en het gekke is dat mijn ip adres niet wordt gewijzigd. (ja, vinkjes staan op auto toewijzen)

Vandaag trouwens wel van mn stoel gerold van verbazing. @home geeft niets letterlijk toe, maar erkent het probleem wel.. is weer eens wat anders dan het standaard geleuter over firewalls en locaal probleem. Gaven zelfs advies om pc te testen op andermans verbinding. Hetgeen ik ook al van plan was. Even zien wat daar uitkomt en dan mag de Technische Dienst van @home het gaan oplossen.
 
ik heb 1 jaar lang @home gehad... en me vaak genoeg aan hen geergerd..
dat er fouten ontstaan is niet het grootste probleem, dat gebeurd nu eenmaal met techniek...


alleen dat ze het niet toegeven, dat is de reden dat ik toch maar ben overgestapt..

en.. geen problemen meer gehad sindsdien

lang leve adsl ;)
 
Even een update,

Computer getest op andere verbinding en dat gaf geen probleem. M.a.w. alles was gewoon te bereiken (zoals verwacht.) @home heeft doorgespeeld naar TD en ie gaat het binnen drie dagen oplossen... even afwachten dus.

Wel zaterdag Ubuntu (linux) geïnstalleerd. Heel bizar is dat daar alles gewoon werkt! Dus ook al is het probleem onder XP er nog... kan ondertussen wel alles weer doen. Soort van halve oplossing dus.
 
Dus geen @home probleem anders zou je er met linux ook niet bijkunnen.
 
zie mijn antwoord in vraag van internetuser!!! Zeg mij dan maar wat het wel was
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan