Problemen met berichten exporteren en daarna weer importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hallo allen,
Ik exporteer in Windows Live Mail-formaat al mijn berichten naar een map, stel we noemen die hier "test".
Dat gebeurt zonder problemen.
Wil ik nu een deel van die berichten terug importeren in WLM, dat lukt niet.
De map test wordt gevormd door verschillende submappen met de namen van mijn respectievelijke accountnamen.
In deze submap vormen zich nogmaals submappen met de respectievelijke mappen van dat account.
Selecteer ik nu zo'n submap om te importeren, dan geeft WLM een foutbericht, nl. "Kan geen berichten in map niet vinden, of er is een ander programma waarin deze bestanden actief zijn."
Wie weet raad ?
Geert1964

Heb je dat archief niet (ook) geopend staan in WLM? Indien ja, dan moet je de berichten terugslepen naar hun originele map (evt. met de Ctrl-toets erbij vastgehouden, zodat ze worden gekopieerd).

Overigens weet ik niet of ook het type mailaccount nog invloed heeft. Ik zou me erbij kunnen voorstellen dat IMAP mailaccounts het niet leuk vinden om verwijderde mails ineens weer teruggesleept te zien worden.

Nog een mogelijk issue: Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat WLM sputtert als je Berichtregels hebt ingesteld die zich bemoeien met de mappen waar de berichten naar teruggezet moeten worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik begrijp niet wat je bedoelt met "archief" hebben openstaan.
Het enige wat nog buiten WLM openstaat, is uTorrent, maar dat kan toch geen probleem zijn.
Sorry, maar ik begrijp weinig van je bericht.
Ligt aan mij zeker.
Geert1964

Beschrijf dan even welke stappen je precies zet tijdens de import.
Noem ook welk soort email accounts je hebt (pop3 of imap).

Tijs.

Hoi,

Om e-mail te exporteren doe ik het volgende :
WLM -> Opties (linksboven) -> e-mail exporteren -> e-mailberichten -> selecteer : Microsoft Windows Live Mail -> Volgende -> Bladeren -> selecteren van lege map -> volgende -> selecteer "Alle mappen" -> Volgende (berichten worden geëxporteerd) -> Voltooien (einde).
Dit lijkt mij geen probleem.

Dan om de berichten te importeren :
WLM -> Opties (linksboven) -> Berichten importeren -> Selecteer het programma waaruit e-mail wordt geïmporteerd -> kies "Windows Live Mail" !!!
En hier loopt het mis, want als ik dan de map of submap kies waarin ik de berichten heb geëporteerd, krijg ik foutmelding (Kan geen bericht in map vinden of berichten in map zijn ook in andere toepassingen geopend).

Hoe moet ik dit dan doen ?
Of hoe maak je een back-up van al je berichten in WLM, die dan nadien geheel of gedeeltelijk terug te zetten zijn ?

Ik gebruik drie verschillende soorten accounts :
Pop3 voor skynet.be
IMAP voor gmail.com
HTTP-server voor hotmail.com

Ik hoop dat je hiermee iets kunt doen.
Geert1964

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb erover zitten nadenken, en heb de oplossing gevonden.
Dus als je berichten wil importeren, moet je de map van het betreffende account kiezen, en niet een submap hiervan, zoals ik deed.
WLM geeft je dan zelf de keuze om een submap uit dat account te kiezen.
Dit werkt en het probleem is hierbij opgelost.
Wel moet ik opmerken dat alles wat geïmporteerd wordt, geplaatst wordt onder "Opslagmappen".
Maar het is een klein kunstje om deze berichten (of map met berichten) te verplaatsen naar de originele accounts.
Groeten,
Geert1964

Hoi,
Maar het is een klein kunstje om deze berichten (of map met berichten) te verplaatsen naar de originele accounts.
Groeten,
Geert1964

Mijn geimporteerde mail in de opslagmappen bestaat uit TIG submappen onder Postvak IN met per submap weer TIG submappen.
In de originele MAIL accounts moeten dan alle sub en subsub mappen onder Postvak IN met de hand worden aangemaakt en dan ook nog de mail kopiëren met de hand. Dit is toch niet van deze (geautomatiseerde) tijd. Kan dat niet anders?

Groet

Hallo,
Ik heb het direct geprobeerd, en het is inderdaad dat ganse mappen niet kunnen verplaatst worden naar een ander account. Ik krijg dan een foutmelding.
Je zal dus eerst de diverse mappen en submappen nieuw moeten aanmaken en dan per map de e-mails verplaatsen.
Dit gaat wel snel. Met de toets Ctrl-A selecteer je alle e-mails in een map.
Dan druk je op Verplaatsen in WLM en al je e-mails worden ineens verplaatst.
Ik geef toe, als je veel mappen en submappen hebt is dit wel een beetje werk. Maar de e-mails van één map kun je dus in één keer verplaatsen.
Geert1964

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan