problemen met bestanden versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barneveld

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
Ik heb pas een nieuwe pc met Windows XP en Office 2003 en gebruik Outlook Express.
Als ik een WORD-bestand verstuur kunnen sommigen het wel openen en sommigen niet.
Het beruchte vinkje onder Opties - beveiliging - opslaan niet toestaan staat uit.
Er komt bij de geadresseerde de medeling dat in mapopties een koppeling gemaakt moet worden. Geadresseerde heeft WORD 97, ligt het probleem daaraan en hoe los ik dat op?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zou kunnen.
Je kunt het testen door het betreffende bestand eerst op te slaan áls: zie bijlage en dan te verzenden naar betreffende geadresseerde.
Gaat het dan wél goed, dan is ook de oorzaak duidelijk

Bijlagen

• Opslaan als.JPG
    Opslaan als.JPG
    22,5 KB · Weergaven: 59
Die mogelijkheid heb ik niet, om de bijlage als WORD 97- etc. op te slaan.
Ik kreeg net van een geadresseerde te horen dat zij als foutmelding kreeg dat ik een HTML-bestand stuurde (terwijl het bij mij als WORD-document wordt benoemd). Kun je daar iets mee?

Hoi,

Belangrijk is, het probleem niet gecompliceerder te maken.
Een extra 'melding' over een als HTML ontvangen bestand maakt het alleen maar onduidelijker.

De eerste vraag moet eigenlijk zijn:
Aan hoeveel mensen heb je het Word-bestand (ik neem aan als bijlage .... ?) verstuurd en bij hoeveel geadresseerden ging dit fout.
De oorzaak van het onjuist ontvangen van verstuurde mails met bijlagen kan bij jou liggen, maar natuurlijk ook bij de geadresseerden.

Dat je geen optie hebt om de bestanden op te slaan als 'formaat' zoals in mijn bijlage aangegeven, kan te maken hebben met een niet volledige installatie van het MsOfficepakket.
Heb je trouwens het hele MsOffice2003, of alleen Word2003?

Ik heb de mail met WORD-bijlage aan 5 mensen gestuurd: 3 kunnen het openen, 2 niet.
Ook nog een mail met ander Word-document aan een ander gestuurd: die kan het ook niet openen, kreeg die HTML-foutmelding. Ik heb WORD 2003 en Excel 2003 en Outlook 2003 (wat ik dus niet gebruik).

Van de twee waarbij het niet goed ging, kon er één het document in Word niet openen .... en de ander?
Het HTML-probleem ligt toch écht bij de geadresseerde!

Kan je word-documenten wél opslaan als RTF-bestand?
Probeer dit dan ook eens te versturen naar degene die het Word-doc niet kon openen.

Als RTF-bestand lukt het wel!
Maar moet ik nu alles als RTF-bestand opslaan voortaan?

Hoi,

Uiteraard niet. Dat zou betekenen dat je jezelf aan zou moeten passen aan iemand die nog steeds met een inmiddels 10 jaar oude en driemaal vernieuwde versie van Word werkt.

Lukt het om dezelfde reden niet bij de 'tweede' geadresseerde?

Weet je zeker dat de ontvangers wel Word hebben die compatibel is met het Word document dat je sturen wilde?

Indien niet, dan zouden ze de Word2003 viewer kunnen downloaden: link

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan