problemen met bet stuurprogramma of de hardware van netwerkadapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

petpluis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
1
dag mensen,

ik heb sinds gister (do 10 nov.) een pc (na anderhalf jaar stuk zijn) gemaakt. dag 1 heeft deze uitstekend gewerkt helemaal geen problemen mee. nu komt het: ik heb sinds begin vanavond geen internet meer op deze pc. ''TOEGANG: ALLEEN LOKAAL'' het bekende verhaal op veel forums.

ik heb weinig tot geen verstand van netwerken en internetverbindingen. enige wat ik weet is verbinding met netwerk maken key in vullen en klaar. wel heb ik hier en daar wat dingen proberen te vinden via google en forums maar kan hier niet echt duidelijk vinden wat nou mijn probleem is. hopen dat hier iemand is die mij wel kan helpen:)

ik zal nog even wat punten geven wat ik zelf nog heb kunnen vinden en zou kunnen helpen om mijn probleem op te lossen:
-usb ontvanger van linksys (wusb54gr)
-via linksys orinele driver gedownload
-heb het idee dat ik ook iets onboard heb qua netwerk adapter of iets dergelijks moederbord is msi (g31tm-p35)
-als ik diagnose en herstel doe komt er: er zijn problemen met het stuurprogramma of de hardware van netwerkadapter 'realtek rtl8168b/8111b family pci-e gigabit ethernet nic (ndis 6.0)'
-ook had ik ergens op een forum gelezen dat ik cmd moest openen en dan typen ipconfig/renew . dit heb ik gedaan komt volgende screenshotje uit:
590Naamloos.jpg


ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen!

mvg peter
 
Hoi,
welkom op Helpmij
als er geen medium aangesloten is, zoals uit je screenshot blijkt, dan hebben die commnands ook geen zin.
Als het goed is heb je Vista SP1.
Combineer de windowstoets + pause/breaktoets>apparaatbeheer>netwerkadapters en kijk wat er aan de hand is met je netwerkapparaten. Zie je gele vraagtekens? Klik rechts op het apparaat (indien aanwezig)>eigenschappen en controleer de status v.h. apparaat. Evt. foutcode hier vermelden.
http://www.realtek.cz/realtek-download.php?realtek=RTL8168C_8111C&system=3
Persoonlijk zou ik de 2e optie proberen die van 2007.
De informatie is n.l. wat verwarrend, bij die eerste staat weliswaar dat hij voor Vista is, maar als ik kijk bij de details staat daar plotseling XP.
Probeer de optie "vorig stuurprogramma" of verwijder daar de driver definitief en installeer een nieuw stuurprogramma.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan