Problemen met branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lumumba

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2005
Berichten
25
Hoi,

Toen ik wat audio-cd’s wilde branden van gedownloade muziek ging het branden (met Nero5) verschillende keren fout. Hij gaf aan: onbekende recorderfout, en later dat ie problemen had met de fixatie. Ook geprobeerd met Windows media Player (10) en dat ging ook 2 keer fout.
Later, toen ik met Nero op een lagere snelheid (16x) brandde en ‘m eerst een simulatie liet maken, ging het alsnog goed. Maar op deze manier duurt het veel langer. En het heeft me inmiddels al verschillende schrijfjes gekost.

Zou het een kwestie van software kunnen zijn? Ik heb onlangs Windows 98 vervangen door XP. Zie ik iets in de settings over het hoofd.

Het kan natuurlijk ook gewoon een probleem zijn met mijn brander. Ik heb een MSI CR-RW 8348, maar die lijkt goed geinstalleerd. Onder 98 gaf ie ook al wel eens problemen, maar niet zo vaak als vandaag.

Dank al vast voor jullie tips.
 
Je kunt verschillende dingen proberen .

Bv een firmware update als jou brander niet met bepaalde typen cd's overweg kan .

Dan is het belangrijk te weten of je de goede cd's gebruikt . Als je brand op 50x moet je ook cd's gebruiken die die snelheid aankunnen .
 
Aangezien het met twee programma's al mis gaat denk ik eerder dat het aan je brander ligt, ook omdat hij die fixatie fout geeft.

Probeer eens een anders brand programma als Nero (5) en kijk of het dan wel goed gaat.
 
Fixatie-errors hebben vaak te maken met hardwareproblemen, de brander dus. Maar wat je eerst nog even kunt proberen is het brandgebeuren van XP uitschakelen:

Start -> uitvoeren -> intikken: services.msc -> enter.

Zoek "COM-service voor IMAPI cd branders"; hierop rechtsklikken om eigenschappen te wijzigen, klik bij Status van de Service op Stoppen en kies bij opstarttype voor "Uitgeschakeld". Op OK klikken en en de branderij van XP is uitgeschakeld.

Probeer nu nog een keer met Nero te branden.:)
 
Heb je misschien ooit eens adaptec easy cd creator geprobeerd?.
De aspi driver van adaptec werkt niet met nero .
 
Dank voor alle suggesties.

Ik denk inderdaad dat het aan de brander ligt. Raar genoeg kan je op de MSI site niet (meer) aan nieuwe firmware of drivers voor de 8348 komen. Wel las ik op een buitenlands forum over vergelijkbare problemen met deze brander.

Het ligt niet aan mijn schrijfjes. De MSI kan 'maar' 48x aan, en de diverse schrijfjes die ik gebruik ook minimaal.

Raar genoeg deed mijn brander het helemaal niet meer toen ik het brandgebeuren van XP uitschakelde. Die heb ik weer teruggezet in de oorspronkelijke instellingen.

Ik brand nu met simulatie (zodat het me in elk geval niet zoveel schrijfjes kost) op 16x. Gaat meestal goed. En nu maar eens uitkijken naar een nieuwe brander.

Groet!
 
Een nieuwe brander kost tegenwoordig niet zoveel meer dus dat scheelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan