Problemen met Calibri

Status
Niet open voor verdere reacties.

supercorky

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Goedemiddag,

Ik hoop dat ik in de goede rubriek zit hier.

Wij gebruiken hier Windows XP SP3, op sommige pc's Office 2010 en op sommige pc's Office 2003. Op de pc's met office 2003 staat de compatibility pack voor 2007 en 2010 geinstalleerd.

Wij hebben hier bij verschillende gebruikers een probleem met het lettertype Calibri. Als er vanuit een willekeurig Office programma een document omgezet moet worden naar PDF valt alles in het lettertype Calibri weg. Als er bijvoorbeeld een mail wordt geprint naar PDF creator waarin de koptekst lettertype Arial is en de rest van de tekst Calibri, wordt alleen de koptekst zichtbaar.

We hebben al geprobeerd om de het lettertype opnieuw te installeren, de profielen van de gebruikers opnieuw aan te maken, office en de pdf creator opnieuw te installeren. Dit helpt allemaal niet. Als een gebruiker waar dit probleem zich voordoet inlogd op een andere pc waar het wel werkt, komt het probleem ook voor. Het lijkt dus wel gebruiker gebonden, maar we weten echt niet meer waar we het moeten zoeken. Na 50 Google pagina's zijn we daar ook een beetje de draad kwijt en weten niet meer hoe we de vraag nog anders kunnen formuleren.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

ps. Ik post bijna nooit zelf een vraag dus als ik iets vergeet of fout doe hoor ik dat graag.

Wat je in ieder geval zou moeten proberen is:
a. Maak een Word-document met zowel Arial als Calibri erin
b. Print af naar PDFcreator, maar vergeet niet om in het Afdrukken dialoogvenster op Eigenschappen te klikken. Dan op knop Geavanceerd op tabblad Papier/Kwaliteit klikken, en zet onder Grafisch -> Image color Management -> Truetype-lettertype de keuze om naar: "Downloaden als laadbaar lettertype"
Klik zo vaak OK als nodig etc., en druk het af naar .pdf

Alle lettertypes worden zo geëmbed, dus ook niet vervangen door een ander lettertype etc.

Kijk of het dan beter gaat. Indien ja, dan natuurlijk dat verhaal van "Downloaden als laadbaar lettertype" als standaardinstelling instellen, zodat alle documenten op die manier worden aangemaakt.
Mijn test-document met 2 regels (eerste regel Arial, tweede regel Calibri) werd met die aparte afdrukoptie aan ong. 10 kilobyte groter (22 kilobyte <-> 12,3 kilobyte).

Tijs.

Laatst bewerkt:
De gebruiker waar dit probleem optreed is al naar huis, ik ga dit morgen proberen.

Alvast bedankt voor de moeite en ik laat morgen weten of dit de oplossing is.

Helaas is dit niet de oplossing. Ik heb vandaag op die pc ingelogd met mijn account (admin rechten) en dan werkt het allemaal wel. Aangezien wij het profiel al een keer opnieuw hebben aangemaakt begint het op een rechtenkwestie te lijken. Ik ga in ieder geval het account vergelijken met een account waarmee het wel lukt. Mocht iemand nog andere ideeën hebben dan hoor ik die graag.

Opgelost

Wij hebben gisteren het account vergeleken met een account waar het wel werkte. Het viel ons op dat het account waar het niet werkte toegang had tot de virtuele applicatie Excel 2010. De gebruiker maakte echter geen gebruik van Excel 2010 dus wilden we deze weghalen. De App-V client bleef echter aangeven dat de applicatie was geladen en in gebruik was. Wij hebben de pc opnieuw gestart, in de active directory de rechten aangepast en daarna onder het account van de gebruiker Excel 2010 kunnen verwijderen uit de lijst met virtuele applicaties. Nu werkt alles naar behoren en zijn we geen problemen meer tegengekomen. We hebben nog een test uitgevoerd door Excel 2010 lokaal te installeren naast Excel 2003 en dan werkt het ook. Het probleem zit hem dus in de virtuele Excel 2010, op internet ben ik wel meer problemen tegengekomen over het virtualiseren van Office 2010.

Aangezien wij nu bijna alle pc's hebben geupgrade, gaan wij overal Office 2010 lokaal installeren.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan