Problemen met camera software iDVR4000 m.b.t. dierenmoord&grafiti

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenI

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Goedendag,

Ik heb een probleem die urgent opgelost moet worden. Ik werk bij een kinderboerderij en ben momenteel bezig met een camerasysteem die niet werken wil, met als gevolg dat we geen beelden hebben van dierenmoorden en grafitispuiters, wat uiterst kwalijk is.

We werken met het bijgeleverde programma iDVR4000, hierbij zit een client en serversoftware bijgeleverd. Nu moet volgens de handleiding de server software gebruikt worden als je stand-alone gaat werken. Wanneer ik de server software installeer lijkt het allemaal prima te gaan, drivers worden geaccepteerd (en staan ook goed in aparaatbeheer) en de setup word ook netjes voltooid. Echter als ik iDVR4000 server probeer te starten, behoor ik een heel scherm te krijgen inclusief de camera's. Dit mis ik. Als iDVR4000 server gestart word dan komt er enkel een icon tussen de tray. Als ik deze via dubbel klik probeer te laden gebeurd er niks. Ook rechtermuisknop geeft totaal geen opties hiervoor. Server.exe en Remoteserver.exe draaid wel op de achtergrond, maar ik krijg het met geen mogelijkheid in beeld. Meerdere de-installaties en herinstallaties helpen ook niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik in de iDVR4000 server kan komen? Want wij kunnen nu geen beeldmateriaal opnemen op de kinderboerderij waardoor de meest vreselijke situaties niet vast te leggen vallen.

Bij voorbaat dank.

Jeroen

Erg duidelijk is je verhaal niet, maar normaal gesproken gaat het op de volgende manier:
a. De beelden vanaf een client bekijken op een webpagina die 'draait' op de server.
b. De camera sturen vanaf een client via een programma die contact zoekt met de server of op een webpagina die 'draait' op de server.

Hierbij kunnen client en server dezelfde computer zijn, evt.

Omdat het merk + type niet vermeld is, kan ik ook de handleiding van het apparaat + de software niet vinden. Zonder dat zul je het zelf moeten uitzoeken, vrees ik, dus vermeld even merk + type van het CCTV-systeem.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Allereerst bedankt voor uw reactie.

Moeten beelden bekeken worden via een website? In de client versie van iDVR4000 2.1 zie je 4 monitoren uitbreidbaar tot 32 geloof ik. Daar moet je toch ook liveview op hebben? Daar ging ik althans wel van uit. Daar krijg ik gewoon 4 zwarte beelden op.

De camera's zelf zijn van Sony, type daarvan weet ik niet. De PCI kaart is de MCSK420, ontvangen van multracamsystems, die geloof ik zijn eigen type nr's gebruikt. Dit bedrijf kan mij softwarematig ook niet verder helpen, en de leverancier van iDVR4000 zit in china en schijnt ook onbereikbaar te zijn.

Er zitten 4 camera's op aangesloten via een coax aansluiting.

Als u meer informatie nodig hebt, hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,
Jeroen Izaks

Die insteekkaart lijkt afkomstig van MultraCamSystems in Dordrecht, maar via de website is geen handleiding van het apparaat en de software te vinden.

Ik moet dus passen, want ik kan je zo niet verder helpen.

Wellicht kun je de maker/importeur jouw vraag stellen via het contact-formulier

Tijs.

Ben er ook inmiddels achter wat voor drivers er gebruikt worden. Het betreft hier de RX7000, zowel multimedia als multimedia-video. Misschien kun je hier iets mee?

Bij voorbaat dank.

Dat zegt me helaas ook helemaal niets. Zoeken op Google levert me alleen links naar computervoedingen op...

Tijs.

Ik begrijp het niet meer hoor. Ik zat ook al te zoeken op google en kom op de meest bizarre sites uit, behalve die kaart. Als ik contact opneem met de verkoper zegt hij dat alles gewoon moet werken met de bijgeleverde software, wat mij ook logisch lijkt, maar het tegendeel is waar. Ik ben wel achter iets gekomen. Die RX7000 word verdeeld in apparaatbeheer onder 2 drivers, namelijk de RX7000 multimedia (audio) en de RX7000 multimedia-video. Als ik multimedia-video uitschakel, kan ik ineens iDVR4000 server wél starten. Schakel ik die video later weer in, en start in dan iDVR4000 weer op, kom ik weer geen stap verder.

Ik zou bijna denken dat het een driver kwestie is.

Zou idd. best een driver-kwestie kunnen zijn.

Kan die verkoper je niet een link verschaffen naar de laatste (driver-)software??

Tijs.

Hij zegt van niet, hoewel ik dat niet echt een nette zaak vind, maargoed we mogen nog niet klagen als kinderboerderij want hij heeft het ons gesponserd, maar dan nog, het moet werken want we hebben last van jongeren die de dieren doden, en dat wil IK en het bestuur op tape hebben om aangifte te doen.

Maar bestaat er geen DVR software wat compatible is met vele (of iedere) PCI CCTV kaart ?

Laatst bewerkt:
Ik kan je daar niet bij helpen. Hopelijk hebben anderen nog tips daaromtrent.

Tijs.

Bedankt in ieder geval.

Nog even ter informatie, er wordt gebruik gemaakt van HvCapture.sys in system32/drivers map. Als ik google op die sys dan kom ik alleen maar uit op virussen.

Zou de chipset van het moederboard er iets mee te maken kunnen hebben?

Als Apparaatbeheer geen fouten aangeeft en de computer ook niet vastloopt met die insteekkaart erin lijkt het me onwaarschijnlijk dat de chipset er iets mee te maken heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan