problemen met chkdsk

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2006
Hallo

Ik heb al heel veel keren mijn pc opnieuw geïnstalleerd. Dit met windows xp home edition. Bijna elke week.
De reden waarom ik het de eerste keer dit was omdat ik plots bij het opstarten een blauw scherm kreeg i.v.m problemen met de boot_volume. Dus besloot ik het besturingssysteem opnieuw te installeren. Maar mijn pc blokkeerd vaak. Daardoor valt hij veel in panne en moet ik heb opnieuw installeren. Nu heb ik ondekt als ik in de Bios chkdsk intik dat er op komt dat er problemen met het bestandsysteem zijn en dat hij niet kan verder doen. Er wordt mij gevraagt chkdsk + /f te doen. Vervolgens moest ik mijn pc opnieuw opstarten. Dan controleert hij de schijf maar als ik vervolgens nog eens kijk in de bios door terug ter controle chkdsk intyp dat hij weer juist het zelfde voorstelt.
Ookal is mijn pc nog maar net opnieuw geïnstalleerd blijft hij dezelfde fout behouden.

Kunt u me helpen aub?:rolleyes:

Denk niet, dat je dit in de bios doet, die is er alleen voor de computerconfiguratie, dat is het commandline scherm, in XP, of een DOS scherm, in niet NT besturingssystemen.

Maare, start eens op van je XP cd, en ga naar de repair/herstelconsole, en daar gebruik je chkdsk /r , om zowel het oppervlak te controleren en het bestandssysteem.

Mochten erna nog problemen zijn, ben ik bang, dat de harde schijf teveel problemen heeft.

Laatst bewerkt:
Nog niet opgelost :-(

:rolleyes:

Ik ben hier nog eens.
IK heb gedaan wat je vroeg, het hele proces laten doorlopen. Als ik dan nog eens kijk in de dos dan heeft hij 2 fouten opgespoort en verwijdert (ookal zijn deze fouten door de pc verwijdert ik heb ze al eens zien staan)

De fouten:

INDEX.MAP in index 130$ van bestand 17951

en

OBJECT.MAP in index 130$ van bestand 17951

Als ik de dit via de cd-rom deed stond er ook op dat er veel fouten inzaten maar niet ivm verwijderen ofzo.

Kan ik nog iets doen? Is mijn harde schijf misschien stuk?

Indien je in de bios, S.M.A.R.T. aan hebt staan, kun je met Hdtach, die smart uitlezen, of de schijf aan het overlijden is, aangezien de problemen, ben ik bang van, wel.

Nog meer fouten

Vandaag heb ik nogmaals gekeken en de fouten blijven ernin zitten.
Er zijn zelfs nog meer problemen dan gisteren.
Mijn pc doet momenteel nog niets abnormaals maar ik denk dat het niet lang meer zal duren

Kan ik nog iets doen?

Nieuwe schijf kopen, en snel de data kopieëren.

Overigens, lees ik niets over de uitlezing van smart, geen behoefte aan?

Nog niet opgelost probleem nog eens duidelijk geformuleerd

Het probleem is niet opgelost. Ik ben bang dat ik het niet kan oplossen. Ondertussen heb ik geen problemen op mijn pc maar ze blijven er toch maar inzitten als ik de opdrachtprompt open en chkdsk intyp zeg hij dat het is afgelopen +

"Er zijn problemen met het bestandsysteem vastgesteld voer chkdsk met de optie /F <fix> om deze problemen te herstellen"

Als ik dit doe zegt hij dat hij het zal doen van zodra de computer terug word opgestart. En ja hij doet dit proces helemaal en als ik dan nogmaals de eerste stap 'chkdsk' uitvoer dan zegt hij weer exact hetzelfde als Er zijn problemen met het bestandsysteem vastgesteld voer chkdsk met optie /F....

Wat kan ik eraan doen

Ik heb het nu ondertussen zo gelaten maar ik ben nog altijd bang dat er plots iets gaat gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan