Problemen met Compaq Presario 700

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojospierenburg

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Hallo mensen!

Ik heb een tijdje geleden extra geheugen in mijn laptop gestopt. Totaal zit ik nu op 368 MB.

Sinds ik dat nieuwe geheugen erin gestopt heeft, 'bevriest' m'n laptop af en toe. Ik vermoed dus dat het met het geheugen te maken heeft, maar heb echt geen idee wat ik eraan kan doen.

Ik ben dus gewoon lekker aan het werken op m'n laptopje, en hij bevriest ineens. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? En vooral, wat kan ik er aan doen??

Eh... ik ben echt heel erg enzo.. heb heel weinig verstand van computers... maar hoe werkt dit programma? heb 't gedownload... maar 't doet verder weinig.... *shame*

Volgens mij wel.... ik heb nu een diskette erin zitten, want dat moest ofzo? Pfff... computers zijn lastige dingen... heb je misschien MSN? Dat zou wel ideaal zijn, als je me zo zou kunnen helpen... :)

*wanhopig*

Jaja, voeg me maar toe...

timothy_777[apenstaartje]hotmail[punt]com

Bij apenstaartje moet je dus @ invullen en bij punt . :)

;)
Volgens mij moet je eens kijken of het geheugen overeens stemmen met het geheugen die er al in zit.

Meestal werkt het alleen veel beter als ze daadwerkelijk met elkaar overeen komen en of ze
qua snelheid ook op de zelfde lijn zitten!

Maar kijk dan eens welke processor je hebt en ga dan
eens na met welke geheugen de processor het liefst mee werkt!!!

Al met al, als de geheugen van elkaar verschillen,
qua snelheid, voltage en het aantal MB. dan werken ze niet goed! Dus als de eerste bank 128MB is dan moet de tweede ook 128MB zijn! Niet 128MB en 64MB bijvoorbeeld.

Sommige mainboards en processors hebben geen
moeite om met twee verschillende geheugens te
werken wat snelheid betreft 100/133MHz.

Maar ik denk dat je moet kijken of dat ze allebij met
elkaar overeen stemmen werkt meestal het beste en
ondervind je ook geen problemen.

Succes!:D

Hoi!

Ik heb het geheugen besteld als geheugen die bij deze laptop hoort.. dus hij moet dan toch wel goed zijn??

Het is me trouwens opgevallen, toen ik een paar dagen geen internet had, hij het prima deed (kon Sims enzo gewoon spelen)..... kan 't te maken hebben dat hij misschien een conflict heeft met m'n netwerkkaart? (ik heb draadloos internet)

Na dat testje bleek dat er geen fouten zaten op m'n geheugen zelf.

Het ene geheugen is trouwens wel groter dan de andere... maar zou dat het probleem kunnen zijn? Wat kan ik daar dan aan doen?

't zou toch raar zijn al ze het zouden verkopen, als ze weten dat 't niet samen kan? (Er zit standaar zo weinig geheugen in)

Heeft iemand advies voor me? Gelukkig gebeurt het de laatste tijd niet zo heel veel meer, maar het is toch vervelend als het wél gebeurt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan