Problemen met computer crasht zo nu en dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruubk

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Berichten
33
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd terug een crash gehad met mijn computer. Ik kreeg de computer destijds niet meer opgestart. Als ik hem opstarte bleef hij hangen na het windows laad scherm. Nou leek het me mogelijk dat het lag aan de hoeveelheid spellen die ik had geinstalleerd. Ik heb dus voor ong 100gb aan spellen gedeinstallerd. Er is nu 300gb van de 500 bezet, dus dit lijkt me ruim voldoende. Nadat ik dit gedaan had leek de computer weer goed te draaien. Echter is hij nu heel erg traag, vele malen trager dan voordat ik de crash had.

Ik heb om het wat sneller te laten gaan geprobeerd de pc de defragmenteren dit werkte echter niet, ik kreeg een blauwe scherm toen ik dit probeerde. Ik heb nu meerder keren gehad dat ik een blauw scherm kreeg.

De specificaties van mijn pc zijn:
windows xp
msi k9n sli-f v2 nF570
AMD A64 X2 AM2 3100box6000+ 1mb
nividea 9800gt geforce
coolmaster realpower 520w atx2
d2 800-4 firestix k2
tra-fl 2gb 7/9 MicroSD+2ad

Eventueel kan ik de doos die ik heb er ook nog bijgeven. Ik zit erg te twijfelen om alles te verwijderen en windows overnieuw te installeren. Heeft iemand een idee hoe ik kan zien of het eventueel aan de hardware ligt? En of het mogelijk is om voor weinig extra een veel snellere pc te krijgen?

Bedankt voor de moeite!
 
Wat zijn de STOP-codes van het blauwe scherm (naast STOP:).
Dar scherm word ook wel het Blue Screen OF Death genoemd.
 
Ok ik ga even kijken als ik hem heb. ik zal hem vandaag/morgen doorsturen!
 
Ik heb mijn stopcode even opgeschreven, plus de tekst die die gaf:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Stop: 0x000000D1 (0x00000000, 0x0000001C, 0X00000008, 0X00000000)

Ik hoop dat er hierdoor meer duidelijk is..

Gr.
Ruben
 
Heb je toevallig een Logitech-muis?
 
En heb je een Logitech-toetsenbord?
 
Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier en installeer de tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selecteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan