Problemen met configuratie draadloze internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

oply

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
46
Beste,

Onlangs heb ik een nieuw pakket van Telenet aangekocht. ( Fibernet)

Nu heb ik alles van modem en verbindingen zelf geïnstalleerd. Thuis zitten we met 2 laptops en 2 desktops die op internet , op hetzelfde netwerk (draadloos, wifi) zijn aangesloten.

Met 1 desktop heb ik enorm veel problemen. Op alle andere pc's werkt de verbinding en internet perfect. maar op die ene desktop krijg ik altijd de melding:

"De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk"

na lang prutsen kan ik op internet met deze pc maar toch krijg ik steeds die melding. Ook moet ik na iedere herstart van de pc , de verbinding herstellen via windows, problemen oplossen. (anders kan ik geen verbinding maken )

Ik heb al vanalles gebrobeerd. ik heb de beveilinginscode al veranderd, ook WPA gebruikt en WEP ipv WPA2 , ik heb gewerkt met MAC adressen , niets lijkt te werken.

de oude verbindingen heb ik ook allemaal verwijderd en toch blijft het probleem bestaan.

Wat me wel opgevallen is , is dat tijdens het toevoegen van het netwerk, de pc voordurend zei dat de encryptie/beveiligingssleutel niet correct was, terwijl hij dat wel is. Wanneer ik dan handmatig de verbinding toevoeg lukt het wel ...

bij de 3 andere pc's had ik dit niet, en werkte alles vlekkenloos.

Ik veronderstel dat het een probleem met mijn adapter instellingen of netwerkkaart zal zijn.


Graag wat hulp a.u.b.
 
Hoi,
je hebt niet aangegeven welke besturingssystemen er op de pc's zitten die wél werken en welk besturingssysteem er zit op de pc die niét werkt.
Kijk bij de eigenschappen v.d. Wlanverbinding wat de verschillen in configuraties zijn van de pc's die wél werken en diegene die niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Op alle PC's is windows 7 Home Premium geïnstalleerd. Het enigste verschil is dat mijn pc( diegene die niet werkt) met een 64-bit besturingssysteem werkt , de andere 32 bit.

De verschillen in WLAN eigenschappen heb ik al bekeken en daar is er ook niets van verschil in te vinden. alles staat op automatisch, en daar is er nooit iets veranderd geweest.

mvg

oply
 
Probleem is nog steeds niet opgelost, iemand een idee? :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan