Problemen met connecten met server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandor300

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Hoi,

Ik heb net een nieuwe router aangeschaft. (SiteCom X6 N900) Nou heb ik zelf een Minecraft server en ik heb de router naar die server geportforward. Nou als ik mijn server aan heb en ik ga in een andere server die runt op dezelfde port als mijn eigen server, dan kom ik in mijn server terwijl ik met een heel ander ip connect. Wat doe ik fout want met mijn vorige router was dat niet... En ik heb 'm trouwens onder "Advanced Settings" en dan "Port forwarding" geportforward. Ik zie ook op andere plekken in de router dingen met poorten...

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Groeten Zandor300

EDIT: Heel soms laat hij dan toch de goede server zien maar dan ook heel soms. En als ik hem dan join kom ik WEL in de goede server...

Ook laat hij in het multiplayer menu de zo gehete MOTD zien van MIJN server...

Laatst bewerkt:
Omhoog again... :( PLEASE HELP het is echt heel irritant dat ik niet in andere servers kan... :(

Heey,

Beetje rare situatie inderdaad. Dat zou niet moeten gebeuren.

Jou eigen server kan je namelijk bereiken via je interne IP adres (vb: 192.168.1.101),externe IP adres (vb: 94.212.185.101) en je loopback IP adres(127.0.0.1). Zodra je dus gaat connecten met die andere server maak je eigelijk verbinding met een externe IP adres van iemand anders. Het is niet normaal dat je dan naar je eigen server wordt geplaatst.

Je hebt in de router paar manieren om poorten open te zetten. Het kan per 1 poort, een hele poort reeks en namelijk alles open. Dat zal je vast wel goed hebben ingesteld. Ik heb nooit een Minecraft server gedraait, maar ik neem aan dat dat wel goed is ingesteld.

Heey,

Beetje rare situatie inderdaad. Dat zou niet moeten gebeuren.

Jou eigen server kan je namelijk bereiken via je interne IP adres (vb: 192.168.1.101),externe IP adres (vb: 94.212.185.101) en je loopback IP adres(127.0.0.1). Zodra je dus gaat connecten met die andere server maak je eigelijk verbinding met een externe IP adres van iemand anders. Het is niet normaal dat je dan naar je eigen server wordt geplaatst.

Je hebt in de router paar manieren om poorten open te zetten. Het kan per 1 poort, een hele poort reeks en namelijk alles open. Dat zal je vast wel goed hebben ingesteld. Ik heb nooit een Minecraft server gedraait, maar ik neem aan dat dat wel goed is ingesteld.

Inderdaad ik heb alles (denk ik) gwn goed ingesteld maar mensen vragen wel de heletijd van "Waarom is de server offline???" dus waarschijnlijk niet..

Hier 2 afbeeldingen van hoe het is ingesteld:

ipconfig.PNGROuter port.PNGserverlijst.jpg

Laatst bewerkt:
Heb je al eens een ander poortnummer geprobeerd?

Ja, maar als ik brows in mijn internetbrowser naar play.zsinfo.nl:portvannas doet hij het ook niet terwijl hij wel geportforward is...

EDIT: Ik kan trouwens wel in server van andere mensen die een andere poorten gebruiken als ik in mijn portforwarding lijst heb staan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan