Ik heb mijn internet explorer zo ingesteld dat hij voor directe cookies vraagt wat te doen en indirecte cookies heb ik blijkbaar op blokkeren gezet. Meestal weiger ik cookies maar soms gebeurt het dat later blijkt dat ik cookies moet toestaan voor bepaalde bewerkingen. Ik ga dan naar Extra>Internet opties>Privacy>Websites en zoek daar in beheerde websites naar de bewuste website. Ik had vandaag weer dergelijk probleem met de website van dell. Ik ging naar de lijst beheerde websites en vond daar allerlei websites waar ik zeker nooit geweest ben (misschien zijn dit indirecte cookies, die automatisch geblokkeerd zijn want het zijn allemaal dubieuze sites). De lijst eindigt bij de letter c. Ik heb eerst geprobeerd het adres van dell in te geven en toe te staan maar dat loste mijn probleem niet op waarschijnlijk omdat het bij dell over een andere cookie ging. Tenslotte heb ik het probleem opgelost door alle websites te verwijderen. Ik heb dan bij Dell wel cookies geaccepteerd en mijn problemen waren opgelost.
Het is niet de eerste keer dat ik iets dergelijks vaststel. Op dit ogenblik staan er in de beheerde websites 5 sites beginnende met letters d,m en p. Na enige tijd komen er echter veel sites in de beheerde websites te staan en dan zie ik enkel nog de sites beginnende met a,b,c. Deze keer probeerde ik ook alle geweigerde sites een voor een te verwijderen: ik dacht door deze sites weg te halen ook sites beginnende met andere letters getoond te krijgen. Dat was echter niet zo.
Het vervelende is nu dat ik weer voor alle goede sites het aanvaarden van cookies moet aanduiden en binnen enkele maanden zal ik weer hetzelfde probleem krijgen vrees ik.
Gelukkig zijn de door mij aanvaardde cookies blijkbaar wel blijven staan.
De vraag is dus : waarom zie je na een tijd niet meer alle beheerde websites
Het is niet de eerste keer dat ik iets dergelijks vaststel. Op dit ogenblik staan er in de beheerde websites 5 sites beginnende met letters d,m en p. Na enige tijd komen er echter veel sites in de beheerde websites te staan en dan zie ik enkel nog de sites beginnende met a,b,c. Deze keer probeerde ik ook alle geweigerde sites een voor een te verwijderen: ik dacht door deze sites weg te halen ook sites beginnende met andere letters getoond te krijgen. Dat was echter niet zo.
Het vervelende is nu dat ik weer voor alle goede sites het aanvaarden van cookies moet aanduiden en binnen enkele maanden zal ik weer hetzelfde probleem krijgen vrees ik.
Gelukkig zijn de door mij aanvaardde cookies blijkbaar wel blijven staan.
De vraag is dus : waarom zie je na een tijd niet meer alle beheerde websites