Problemen met cougar versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryan1993

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2012
Hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn versterker.
ik heb alle kabels nieuw gekocht en de versterker ook.
vandaag zijn alle kabels getrokken

voor het gemak heb ik dikke rode en zwarte kabel genomen,
rood gaat vanaf de accu , naar mijn achterbak met een zekering ertussen.

blauw draad vanaf de radio ook naar achter en dit door 3 mensen allemaal na laten kijken en die zeggen alle 3 dat het goed moet zijn.
en de zwarte kabel vanaf de versterker vast gemaakt waar andere draadjes ook massa pakken.

toch wil mijn versterker niet aan gaan. ook geen lampje.
vervolgens heb ik een vriend zijn versterker in mijn auto gelegt die het wel in zijn eigen auto doet maar ook die geeft geen kick.

ik heb echt geen flauw idee wat er nou mis gaat.
hopelijk vind ik hier het antwoord.

Heb je wel 12 volt spanning op de stroomkabels, dus die rode die van de accu vandaan komt en een massa punt ergens in je auto. Hoeft niet perse dezelfde punt te zijn waar je je zwarte draad hebt gemonteerd.
De versterker heeft zelf ook 1 of 2 zekeringen aan boord. zijn die nog wel heel?
De blauwe draad vanaf je radio hoeft ook niet perse de goede te zijn. Hangt van het merk/type radio af.
Ik zou wel de zwarte draad op een ander punt in je auto bevestigen, niet op een punt waar al andere massa draadjes zijn aangesloten. Dit kan uiteindelijk een storing veroorzaken op een ander systeem van je auto. Bv je verlichting.
Het beste kan je de massadraad van je versterker ergens op een bout van je veiligheidsgordel achterin bevestigen.

Versterker probleem

Zoals reeds aangegeven, zeker nazien of je 12 volt hebt ter hoogte van de aansluitpunten van de versterker, hier ook even dat probleem gehad en bleek dat de zekering die in goede staat was toch geen stroom doorgaf, deze koppeling steeds goed aanspannen.
Daarnaast kontroleren of er bij ingeschakeld kontakt 12 v is tss remote en massa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan