Problemen met Creative Soundblaster Audigy SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

n00bieclimber

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Ik heb laatst een geluidskaart gekocht omdat de vorige 2 problemen had namelijk hij "loopte" en ik kon geen bas en een koptelefoon tegelijk. het voordeel bij deze geluidchip was wel dat (zonder de headset) ik gewoon 5.1 surround sound had.

nou heb ik de audigy helemaal geinstalleerd en upgedate met de auto updater die er bij werd geleverd. vervolgens doe ik de surround test waarbij een stem zegt uit welke speaker het geluid moet komen en daar doen alle speakers het op het juiste moment. maar zodra ik bijv. WMP 11 of een spel opstart komt het geluid door de 2 voorste speakers en na wat gekloot heb ik ook een beetje bas. als ik weer naar de instelling kijk staat alles nog gewoon op 5.1 en ik heb ook alle verwijzingen naar het audioapparaat op de nieuwe kaart gezet.

ik hoop dat iemand mij kan helpen en tijp zowieso even iets ook als je niet weet hoe je het op moet lossen dan weet ik tenminste dat iemand het gelezen heeft.

bvd,
Dennis.

Wanneer je met WMP11 een CD'tje afspeelt, zal dat alleen door de voorste speakers heenkomen, om de doodeenvoudige reden dat dit stereo is.

nou een ik speel geen cd's maar MP3's af en bij mijn vorige computer had ik daar gewoon 5.1 geluid bij. dus nee dat is het probleem niet

ook een mp3 is stereo.

bij software creative kijk eens bij eax console

dan bij cmss 3d concole

daar vink zetten bij cmss 3d inschakelen

Ook MP3's zijn stereo, dus stond je vorige kaart niet goed geconfigureerd.
Van stereo naar 5.1 is wel mogelijk maar klinkt, met alle respect helemaal nergens naar omdat het zo niet bedoeld is door de producer.
Je zult het, wanneer je dat toch weer wil, in de configuratie van je SB moeten zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan