Problemen met datepicker.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takelwagen

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
Ongeveer een maand geleden heb ik hier een vraag over een vakantie planning gesteld. Het bestand werk perfect. Het grootste probleem met datums zoeken en het verspringen van de datum in de combobox naar een getal is verholpen.

Ik heb dit alles gedaan door bij de werkset de date picker(microsoft DTPicker geloof ik) toe te voegen. Dit is niet alleen mooi maar ook handig want de .find optie werkt gewoon en de datum verspringt niet. Nu is het probleem wanneer ik het bestand open op een andere computer, het bestand niet geopend kan worden en dus het geheel niet werkt.

Is hier niet een stukje script voor met userform_intialize(bijv.)? Is het mogelijk om wanneer het bestand geopend wordt er een soort van loop wordt uitgevoerd die kijkt of die extra werkset element wel functioneert of geinstaleerd is? En zo nee, dat het vba deze activeert/installeert?
Of is er een andere veel simpelere optie zodat mijn datums niet verspringen in de combobox, de opzet zoals deze nu is vind ik wel mooi er uit zien en werk voor de rest perfect.

Dan heb ik nog een probleem wat makkelijker is. Stel ik heb een offset met in de eerste verticale rij een namenlijst en ik wil dat ik de cel ernaast iets wordt neergezet.
Ik weet dat er een simpel stukje script is dat naar helemaal naar rechts gaat kijkt naar de waarde van die cel en dan terug naar links gaat tot de laatste cel die dezelfde waarde bevat als de cel helemaal recht in die row.

Ik heb het een en ander al geprobeerd met:
range(rbereik63).CStr(Cells.Count).End(xlToRight).Select

Ik denk dat de doorgewinterde VBa'er precies begrijpt wat ik bedoel en het moet volgens mij heel simpel zijn. Mocht dit niet het geval zijn dat wil ik best een voorbeeld bestand hier plaatsen.

Vele malen dank weer voor een ieder die hier weer wat tijd in steekt.

Zoiets?

Code:
range("een rijnummer", Columns.Count).End(xlToLeft).Select

Wigi

Wigi,

Je wordt bedankt:D, maar je hebt toevallig geen idee hoe dat werkt met die datepicker(en of veranderingen van datums naar getal in een combobox)?

Jij moet aan de gebruikers zeggen dat ze dat eerst moeten installeren.

Dat is het nadeel als je met zulke objecten wil werken.

Wil je niet dat de gebruikers dit moeten doen, of kunnen ze dat niet, gebruik het element dan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan