problemen met de com na installeren driver geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Star1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Hoi,
het probleem is wanneer ik de driver wil installeren voor mn geluid en daarna de com opnieuw opstart dan krijg ik nog wel t icoon windowsxp tijdens het opstarten en daarna word t beeld zwart en werkt hij niet meer, via veilige modus kan ik dan systeemherstel doen en als ik t opnieuw probeer gebeurd t zelfde.

ik hoop dat iemand me kan helpen dit is erg vervelend kan nu geen muziek luisteren.

alvast bedankt
groetjes Anja

Hallo Anja, welkom op Helpmij! :thumb:

Waarschijnlijk is het niet de goede driver....
Kijk even met PCWizard welke geluidskaart je hebt (PCWizard is hier gratis te downloaden: http://pc-wizard-2009.en.softonic.com/) en vertel dat hier, dan kunnen wij eventueel helpen zoeken naar de juiste driver...

Werkte het geluid voorheen wel? Of is dit een nieuwe installatie? In dat laatste geval: heb je wel eerst de drivers voor het chipset van je moederboard geinstalleerd? (deze staan normaal gesproken op de CD die bij de PC kwam of anders soms in een map die "recovery" heet...

Hallo Anja, welkom op Helpmij! :thumb:

Waarschijnlijk is het niet de goede driver....
Kijk even met PCWizard welke geluidskaart je hebt (PCWizard is hier gratis te downloaden: http://pc-wizard-2009.en.softonic.com/) en vertel dat hier, dan kunnen wij eventueel helpen zoeken naar de juiste driver...

Werkte het geluid voorheen wel? Of is dit een nieuwe installatie? In dat laatste geval: heb je wel eerst de drivers voor het chipset van je moederboard geinstalleerd? (deze staan normaal gesproken op de CD die bij de PC kwam of anders soms in een map die "recovery" heet...

Hoi,
het geluid werkte voorheen wel maar na problemen met mn com moest ik alles opnieuw installeren en toen zijn de problemen gekomen heb bij de com een cd geleverd gekregen waar de drivers opstaan en als ik die installeer dan heb ik daar problemen mee ik weet ook niet wat voor n geluidskaart ik heb.

Kijk eens in apparaatbeheer of daar gele uitroeptekens staan en/of "onbekende apparaten"...

(deze computer, 1x links 1x rechts klikken > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer)

Zo ja, bij welke?

Als je opnieuw installeert is het aan te raden om, nadat de Windows installatie voltooid is, eerst de driver van het chipset te installeren en vervolgens de andere drivers (video, audio, lan, etc.)

Laatst bewerkt:
Kijk eens in apparaatbeheer of daar gele uitroeptekens staan en/of "onbekende apparaten"...

Hoi,ja er staat inderdaad gele uitroeptekens maar dat wist ik al en als ik die drivers meteen installeer vanaf de cdrom dan krijg ik het zelfde probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan