Problemen met de Fdisk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamer18

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2006
Hallo,

Ik heb een probleem me de Fdisk als ik mijn harde schijf wil schoonmaken.
Je krijgt eerst een scherm in beeld waar je de J moet indrukken om het te accepteren.
Als ik dat heb gedaan krijg ik een foutmelding, en onder in beeld knippert ' foutmelding 6'

Er staat nog een hele tekst boven, maar weet niet precies wat dat betekent.

als je de J weer indrukt dan geeft hij aan 'leesfout harde schijf''

wie weet hoe ik dit kan oplossen,

kan dit aan de kabel van de pc naar de monitor liggen of is mijn harde schijf niet meer te gebruiken.:eek:

vr gr danny

Ik weet wel hoe je dat moet doen met zoon FDISK, maar het probleem is, dat als ik de FDISk heb opgestart en dan de tekst krijg van "uw computer heeft 512mb ram... enz enz'

Dan moet je op de J drukken, maar dan komt er een foutmelding bij mij,

Uw computer heeft NTFS bestanden en moet een vaste schijf hebben... (hier staat nog een hele tekst achter.)

Dan druk je weer op de J omdat dat aangeraden word.

En dan krijg ik de melding leesfout harde schijf, en dan stopt die er mee.

hoe kan ik dit oplossen, of heeft mijn harde schijf het opgegeven

vr gr danny eckhardt

Fdisk zo normaal "non-Dos" partitie's moeten aangeven bij NTFS geformateerde schijven/partitie's.:confused:
Je kun ook vanaf de Windows XP cd-rom opstarten en tijdens de setup je schijf formateren.

Je moet in Fdisk wel ook eerst de NON.Dos ook verwijderen.

Maar als je XP hebt ,kan je door van Cdrom op te starten ,ook de schijf klaar maken,en gelijk NTFS formateren,anders moet je na met Fdisk gewerkt te hebben,na installatie weer omzetten van Fat32 naar NTFS.

hallo,

De cd rom voor windows te kunnen installeren doet het wel maar als je op het blauwe scherm komt moet je 2 partities zien met de hoeveelheid ruimte erachter vermeld.

Dit krijg ik dus niet, want er staat, setup heeft geen toegang tot de harde schijf.

hoe kan ik dit oplossen
gr danny

Wat voor merk en type schijf is het want het kan zijn als je even een tooltje download op de site van de fabrikant en je schijf even test en met hun software gereed maakt dat er niets aan de hand is.

ik heb inderdaad een tooltje gedownload van de website van de fabrikant.

Heb hem de harde schijf laten controleren en er kwam het volgende uit.

(in het engels)

This hard drive must be replaced, dus ik neem aan dat hij niet meer te gebruiken is en dat ik een nieuwe moet hebben, De harde schijf is uit 2004.

Is het ook zo dat er garantie op zit, en dat je dat een nieuwe kan krijgen via de fabrikant, (dit had ik op een ander forum gehoord)

vr gr danny eckhardt

P.S. de schijf is een maxtor diamond plus 9.

Dat kun je achterhalen op de site van de fabrikant i.c.m. het serienummer, er is een periode geweest dat er maar 1 jaar garantie werd gegeven, mocht het meer zijn, dan vind je ook de rma regels.

Mocht je het progje HDDRegenerator ergens op de kop kunnen tikken, die repareert ook bijna alle schijven waar je nog op kunt komen.

bedankt voor al jullie reacties, maar volgens de fabrikant van de harde schijf is hij "out of garanty" dus dan kan ik geen nieuwe krijgen van hun.

Dus dan moet ik een nieuwe kopen in de winkel.

Maar moet je dan alles er weer opnieuw opzetten wat op de vorige schijf stond?
en hoe kom ik daar allemaal aan?

gr danny eckhardt:thumb:

Hoi !

Tja, als je geen regelmatige back-ups maakt .......

Je zult helemaal overnieuw moeten beginnen: Windows installeren, virusscanner, update's en dan de benodigde programma's !

Het is niet anders,

Dterkte,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan