Problemen met de rear en subwoofer uitgangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasvdKraan

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de subwoofer en rearboxen.
Mijn systeem ziet er als volgt uit: De uitgangen van de front, rear en subwoofer worden naar de subwoofer gestuurd waarna vanhieruit signalen naar de frontboxen, rearboxen en centrumbox gestuurd worden.
Ik heb de audio op 5.1 surround sound ingesteld en getest. Dan gaat alles goed, echter met een liedje via youtube of mediaplayer doen weer alleen de frontboxen het.
Het probleem is dat de uitgang van de rear- (blauw) en centrumboxen (geel) geen signaal geeft naar de subwoofer zodat deze boxen het niet doen. Als ik deze op de frontuitgang aansluit dan doen ze het wel. Ik heb nu een splitter op de frontuitgang zodat de front en de centrumbox/subwoofer het in ieder geval doen, maar het lijkt mij dat de andere uitgangen ook zouden moeten werken.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Groeten,

Thomas

Hoi

Ja wat het [pobleem is dat wanneer je een muziekstuk van bijv youtube haal dat dit 2 kanaals is en geen 5.1
Je zult dus of een orgineel 5.1 stuk moeten gebruiken of een softwarematige aanpassing.
Bij creative heet dit bijv cmss3d

Bedankt voor je reactie, nu weet ik tenminste dat het niet aan mijn pc ligt.
Kan de genoemde software ook als converter fungeren, zodat ieder liedje wat ik afspeel (youtube of media player) eerst hier langs gaat, van stereo naar surround wordt geconverteerd en dan wordt afgespeeld?

De genoemde software door mij is als voorbeeld bedoelt omdat ik met een creative geluidskaart zit.
afhankelijk van jou kaart/chip zal je moeten kijken of er ook zoiets dergelijks is...

Oke, ik heb de configuratie van Realtek aangepast naar luidsprekers vullen..de frontboxen, de rearboxen en de centrumbox doen het nu..alleen de subwoofer nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan